به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین معارفه مرتضی عزالدین مدیرعامل جدید شرکت فاضلات تهران با بیان اینکه این شرکت از لحاظ اهمیت، دوشادوش شرکت آبفای استان تهران حرکت می‌کند و اهمیت ویژه‌ای در پایتخت دارد، گفت: اجرای طرح فاضلاب تهران، میانگین طرح فاضلاب کشور را بالا برده است.

وی با بیان اینکه در تهران ۶۷۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب ایجاد شده است با این حال هنوز جای کار دارد و حدود ۳۰ درصد از اجرای شبکه و ۵۰ تا ۶۰ درصد از اجرای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مانده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران، با بیان این‌که وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی برای ما دغدغه است گفت: انتظار می‌رود در شرکت فاضلاب تهران به اثرات اجرای فاضلاب تهران روی سفره‌های آب زیرزمینی پرداخته شود، زیرا در شهر تهران ۸۴۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود و سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب بیلان منفی داریم؛ با چنین وضعیتی باید بدانیم جمع‌آوری فاضلاب که بخشی از تزریقی را که پیش از این به سفره‌های زیرزمینی انجام می‌شد، حذف می‌کند، چه اثراتی بر سفره‌های آب زیرزمینی خواهد داشت؟

بختیاری افزود: هم‌چنین نحوه اجرای طرح فاضلاب مهم است و توجه به این نکته مهم است که شرکت فاضلاب تا چند سال آینده به یک شرکت بهره‌بردار بدل خواهد شد که باید از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/