به گزارش پارس نیوز، 

  به نقل از رویترز برای نخستین بار از آوریل ۲۰۱۷ صادرات نفت خام و معیانات گازی ایران در ماه آگوست به پایین‌تر از ۷۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد. این کاهش در آستانه ۴ نوامبر و آغاز دور دوم تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران انجام می‌شود.

براساس این گزارش، آمریکا از خریداران نفتی ایران خواسته تا واردات‌شان را کاهش و به صفر برسانند.

براساس آمارهای اولیه تامسون رویترز ایکون، مجموع صادرات نفت خام، میعانات گازی و نفت فوق سبک ایران این ماه حدود ۶۴ میلیون بشکه معادل ۲.۰۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که پیش از این در شرایط اوج صادرات ۹۲.۸ میلیون بشکه یا ۳.۰۹ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل تجربه کرده بود.

براساس آمارهای تجاری رویترز، شرکت ملی نفت ایران برای حفظ منافع خریدارانش تخفیف ویژه‌ای داده است. این تخفیف برای نفت خام سنگین برای تحویل در ماه سپتامبر بیشترین میزان از سال ۲۰۱۴ تاکنون بوده است.

در حال حاضر ایران بزرگترین کشور تولید کننده اوپک است و با پیش‌بینی کاهش عرضه نفت ایران پس از تحریم‌ها، میزان قراردادهای نفت‌ ‌آتی دیگر کشورها به بیشترین میزان از ماه ژوئن تاکنون رسیده است.

در حال حاضر میزان واردات نفتی ایران از سوی مشتریان اصلی در ماه آگوست کاهش یافته و شرکت‌های بیمه‌ای و بانک‌ها همکاری خود را درباره خرید و فروش نفت ایران معلق کرده‌اند.

براساس آمارها حجم نفت خریداری شده از سوی چین در ماه آگوست به ۱۸.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که از رقم ۲۴ میلیون بشکه در روز ماه جولای فاصله زیادی می‌گیرد.

چین از ماه جولای از تانکرهای ایران برای حمل نفت استفاده می‌کند. همچنین میزان نفت خریداری شده از سوی هندی‌ها به ۸.۲ میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به ۲۰ میلیون بشکه در روز از ماه آوریل کاهش حدود 41 درصد داشته است.

صادرات به ژاپن هم به رقم ۳.۴ میلیون بشکه در روز رسیده و برای دومین ماه متوالی کاهش یافته است. پالایشگاه ژاپن انتظار می‌رود که آخرین محموله‌های نفتی خود را تا اواسط سپتامبر و قبل از آغاز ماه نوامبر از ایران خریداری کند.

براساس آمارها ایران از ماه جولای تاکنون هیچ محموله‌ نفتی به کره جنوبی صادر نکرده است. محموله‌های نفتی به مقصد اروپا نیز از بیشترین میزان ۲۲.۲ میلیون بشکه در روز ماه مارس به ۱۲ میلیون بشکه در ماه آگوست رسیده است. شرکت‌های اروپایی نظیر توتال فرانسه نیز به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا از همکاری و قرارداد با ایران کنار رفته است.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه می‌ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/