به گزارش پارس نیوز، 

«نوزاد غفور» معاون مدیر اتاق بازرگانی استان سلیمانیه عراق تأکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران هرگز تأثیری بر روابط اقتصادی منطقه کردستان با ایران نگذاشته و نخواهد گذاشت.

به نوشته پایگاه خبری الغد پرس، وی در یک کنفرانس خبری گفت: روابط تجاریی ایران و اقلیم کردستان صرف‌نظر از تصمیمات واشنگتن ادامه خواهد یافت.

او با تأکید بر رشد روابط اقتصادی فی مابین در بازه‌ی زمانی اخیر، بسته شدن گذرگاه‌های مرزی میان ایران و اقلیم کردستان را تکذیب کرد و گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر بستن گذرگاه‌ها یا مرز میان دو طرف گرفته نشده است و اقلیم از تبادلات تجاری با ایران منتفع است.

ایران و اقلیم کردستان عراق از طریق چهار گذرگاه «باشماق»، «پرویزخان»، «تمرچین» و «شیخ صالح» با یکدیگر تبادلات تجاری دارند.

پیش از این نیز «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق از ادامه یافتن روابط اقتصادی با ایران سخن گفته بود. او سخنان پیشن خود در رابطه با همراهی با تحریم‌های آمریکا را صرفا در زمینه تعامل دلاری دانسته بود.

«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر کردستان عراق در اردیبهشت ماه گذشته در چهارمین کنفرانس اقتصادی ایران، کردستان در اربیل از حجم 6 و نیم میلیارد دلاری مبادلات تجاری با ایران خبر داد. او گفت که در حال حاضر ۳۵۹ شرکت ایرانی و ۱۳۹ کارخانه ایرانی در اقلیم کردستان فعالیت کرده و صدها فرصت شغلی در این منطقه ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/