به گزارش پارس نیوز، 

فردیک فانژه استاد دانشگاه و روان درمانگر مشهور فرانسوی است که در این کتاب از تجربیات بالینی خودش در رابطه با مراجعانش که مشکل کمبود اعتماد به نفس داشته اند، نوشته است.

این کتاب سعی دارد با زبانی ساده و کاربردی راه های افزایش اعتماد به نفس را به مخاطبان خود آموزش دهد. نقطه قوت این کتاب این است که یک روانپزشک براساس تجربیات بالینی اش این کتاب را نوشته است. دکتر فردریک فانژه در مقدمه این کتاب نوشته است: به عنوان یک روانپزشک، متوجه شدم که کمبود اعتماد به نفس، مشکل اصلی تمام افرادی است که اقدام به درمان کرده‌اند. رنج‌های عاطفی یا شغلی بی‌شماری از این کمبود اعتماد به نفس ناشی می‌شود: ترس از انجام کارهای اشتباه، ترس از قضاوت شدن، ترس از دوست داشتن و دوست داشته شدن.

برای نوشتن این اثر، از واقعیتی الهام گرفتم که در طول این بیست سال از مراجعینم به دست آورده ام: یعنی افرادی که به آن‌ها رسیدگی می‌کنم و آنها هم مضامین اولیه را در اختیارم قرار می‌دهند. به همین دلیل این کتاب، صدای آن‌هاست. البته برای حفظ حریم خصوصی آن‌ها، خصوصیات فردی و پیشینه‌شان را تغییر داده ام.

این مطالب با روشی ساده و آموزنده ارائه خواهند شد برای آنکه بتوانید در زندگی روزمره‌تان آنها را به کار ببندید. هدف من این است که از این حوزه و از تکنیک‌های علمی معتبر، نگرشی دقیق در اختیارتان قرار دهم.»

کتابی برای افزایش اعتماد به نفس

دراین کتاب ابتدا شرح داده شده که اعتماد به نفس چیست و کمبود آن چه عواقبی را به دنبال دارد. سپس به مشکلات ناشی از کمبود اعتماد به نفس اشاره شده، دورباطل شکست، اهمیت ندادن به خود، جرات نه گفتن شرح داده است. در این کتاب یک تست روانشناسی وجود دارد که خوانندگان کتاب می توانند با آن میزان اعتماد به نفس خود را محک بزنند.

در فصل بعدی کتاب به منشا های کمبود اعتماد به نفس از جمله مکانسیم نیاز به دوست داشته شدن، مکانیسم های پیش داوری بی خاصیتی اشاره شده است. در بخش پایانی کتاب نیز راه های درمان کمبود اعتماد به نفس بیان شده است. در این بخش مطالبی مانند از احساس گناه دست بردارید، تکنیک نظرسنجی و تمرین های دیگر جهت بهبود اعتماد به نفس دیده می شود.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «اگر به دیگران خوبی کنم، هرگز مرا طرد نمی‌کنند.» فکر می‌کنید اگر زندگیتان را صرف برآوردن خواسته‌های اطرافیانتان کنید، آن‌ها شما را بهتر می‌پذیرند. اشکال این تفکر این است که کم‌کم شما را به سمت نوعی رفتار فداکارانه که کمی قبل آن را بررسی کردیم، و حتی به سمت اطاعت از دیگران پیش می‌برد. در حقیقت، همیشه این دیگران هستند که مطالبه دارند و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که شما برای جلب رضایتشان باید چه کاری را انجام دهید. از سوی دیگر، در اطرافتان افرادی را می‌بینید که می‌خواهند از شما سوءاستفاده کنند و به نیازها و خواسته‌های شما توجه چندانی ندارند. این چیزها به‌وضوح مطرح نمی‌شوند، اما شما تمایل دارید که اعتماد به نفس‌تان را از دست بدهید و خود را مانند کسی تصور کنید که شخصیت ارزشمندی ندارد. معمولاً مجموعه حوادثی که در زندگی رخ میدهند نیز این پیش‌داوری را تأیید می‌کنند.»

کتاب جرات داشته باش با ترجمه محیا احمدی پور با قیمت 27000 تومان به کتابفروشی ها و شهرکتاب ها راه یافته است. این کتاب را انتشارات شمعدونی در تیراژ هزار نسخه، در 348 روانه پیشخوان کتابفروشی ها کرده است.

انتهای پیام/