به گزارش پارس نیوز، 

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هیچ ممنوعیتی برای عبور هواپیماهای  تجاری و یا مسافری آمریکایی در آسمان ایران وجود ندارد ،گفت: تنها عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از  مرز هوایی ایران ممنوع است و هر کشوری که به رسمیت شناخته شود می‌تواند از آسمان ایران عبور کند.

وی عبور هواپیماهای تجاری و یا مسافری را منوط به پرداخت عوارض   دانست و گفت:  میزان پرداخت عوارض بستگی به مدل و توناژ هواپیما دارد و این میزان عوارض از طریق یک قانون خاص تعیین و دریافت می شود.

سامانی تأکید کرد: خلبانان بعد از انجام هماهنگی‌های لازم وارد آسمان ایران می شود.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره آخرین وضعیت تخصیص ارز دولتی  به شرکت‌های هواپیمایی افزود: هنوز هیچ اقدام کتبی از سوی بانک مرکزی انجام نشده و ما همچنان منتظر هستیم.

وی همچنین درباره تامین سوخت برخی از هواپیماها نیز گفت: اخیرا تعداد کمی از شرکت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز و مشکلات ایجاد شده در مبادلات تجاری با سایر کشورها با مشکلاتی روبرو شده اند.

جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره علت ورود هواپیمای آمریکایی به آسمان ایران گفته است: ایالات متحده آمریکا مانند ایران عضو کنوانسیون شیکاگو (معاهده هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی) است و به همین دلیل عبور هواپیماهای تجاری این کشور از آسمان کشورمان طبق مقررات ممنوع نیست.

انتهای پیام /