به گزارش پارس، مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا، منطقه خراسان جنوبی، یکی از گام های اساسی حماسه اقتصادی خرید تولیدات ملی ضمن حفظ حقوق مردم در خرید کالاهای با کیفیت و به کار انداختن سرمایه های مردمی در اقتصاد است.

وی افزود: مهمترین گام برای خلق حماسه اقتصادی، حرکت دقیق و حساب شده تمام مسئولان مطابق سیاست های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: خلق حماسه اقتصادی نیز نیازمند حرکت پرشور، جهادی، همراه با شجاعت و صلابت همه مسئولان، مردم، کارشناسان، تولید کنندگان، دانشگاهیان در حوزه اقتصاد و تولید است.

نخعی ادامه داد: برای تحقق این امر، همه از جمله دانشگاه ها نیز باید تلاش کنند، پتانسیل های بسیاری در این زمینه در دانشگاه ها وجود دارد اما سیاست گذاری درستی برای آن موجود نیست و یکی از مصادیق مهم حماسه اقتصادی می تواند تلاش برای پر کردن خلاء موجود بین صنعت و دانشگاه باشد.

این پژوهشگر برتر تصریح کرد: سیاست گذاری برای­ کمک و اعتماد متقابل صنعت و دانشگاه می تواند در این زمینه مؤثر واقع شود که از جمله دیگر فعالیت های مهم برای خلق حماسه اقتصادی را می توان مبارزه جدی و نه شعاری با مفاسد اقتصادی دانست که در صورت تحقق کامل می تواند یکی از پایه های عظیم حماسه اقتصادی در آینده باشد.

نخعی افزود: تردیدی نیست که شرایط امروز اقتصاد کشور، شرایط مطلوبی نیست.

وی ادامه داد: بیکاری جوانان، عدم استفاده بهینه از پتانسیل های انسانی و طبیعی موجود در کشور، گماردن افراد بی کفایت و فاقد تخصص های لازم در بعضی از سمت های اجرایی کلیدی و حساس به دلیل حاکم نبودن ضابطه به جای رابطه در گزینش این افراد امروز ضربات سنگینی را بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده و مشکلات روانی بسیاری را در خانواده ها به وجود آورده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: وضعیت ­ در شهرستان­ ها و مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار نیز به مراتب بدتر از جاهای دیگر است و نیاز به توجه جدی دارد.

نخعی با اشاره به کاندیداتوری اش در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه نهبندان و سربیشه گفت: این فرصتی بود تا در تمامی نقاط این دو شهرستان حضور یابم و از نزدیک در جریان مشکلات و مصائب مردم این دو شهرستان محروم قرار گیرم.

نخعی تصریح کرد: وضعیت اسفناک اشتغال، عدم توجه جدی به پتانسیل های خاص این شهرستان ا به خصوص مناطق مستعد کشاورزی و دامپروری و معادن بسیار ارزشمند، عدم استفاده شایسته از نیروی انسانی بومی، مستعد و دلسوز منطقه در امورات اجرایی، عدم توجه به توسعه صنعتی متناسب با نیاز این مناطق، تنها قسمتی از مشکلات این شهرستان ها بوده است.

وی ادامه داد: به طوری­ که امروز شرایط سختی را برای مردم در این شهرستان ها و مناطق مشابه در کشور به وجود آورده و­ این شرایط برای کشوری ­ که سرمشق افراد آزادی خواه در دنیا است و گفتمان حق و عدالت در عرصه مدیریت جهان را پیگیری می کند، به هیچ وجه شایسته نیست.

نخعی بیان کرد: مسئولان ما و در رأس تمام دولتمردان به خصوص در دولت آینده باید ضمن درک شرایط کشور در عرصه بین المللی، با حرکت و تلاش حماسه ای، در پی حل مشکلات یکی پس از دیگری باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سال­ های آینده می تواند فرصت شکوفایی اقتصاد ایران، تقویت استقلال سیاسی سال های گذشته و رشد تولید و اشتغال ملی باشد و اگر روحیه جهادی در عرصه های اقتصادی و سیاسی در کشور تقویت شود، تشکیل دولتی متناسب و شرایطی را شاهد خواهیم بود که به توفیق الهی ملت ورزیده تر، چابک تر و آماده تر از همیشه، سیاست و اقتصاد را حماسه وار تقویت خواهند کرد.