به گزارش پارس نیوز، 

از خرم‌آباد، سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان اظهار داشت: شرایط کنونی بازار و کالاها عادی نیست و اگر عادی بود نیاز به برگزاری این جلسات نبود.

وی افزود: در حال حاضر اصل بر این است که بازار، عرضه و تقاضا خود را تنظیم کند چراکه یک دست نامرئی در بازار وجود دارد که قیمت‌ها را بر هم می‌زند از این رو نظارت و کنترل بازار در این روزها بسیار با اهمیت است.

استاندار لرستان با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت‌های مختلف در جهت ذخیره کالاها استفاده شود عنوان کرد: شرایط خاص است و دادستان در این زمینه به ما کمک خواهد کرد، در این شرایط که گستردگی کار بالا و قیمت و تنوع کالا زیاد است این ما هستیم که باید آنها را جمع‌بندی کنیم.

وی بیان کرد: دولت چندین قلم را مشخص کرده که تا فروردین 98 نباید تغییر قیمت داشته باشند و ارز آنها را هم تامین می‌کند پس این چندین قلم در استان نیز باید مشخص و روی آنها کار شود و هر جا قیمت‌ها کنترل نشد روی آنها بحث و راهکار ارائه خواهد شد.

خادمی گفت: در زمینه قیمت مرغ در استان نیز تزریق مرغ منجمد، عرضه از طریق سازمان‌ها و نهادها به کارکنان دولت، کارگران و تعاونی‌های مصرف، کنترل از مبدأ و نظارت بر نهاده‌ فروش‌ها از جمله راهکارهای اساسی برای تنظیم بازار این کالاها است.

وی با اشاره به اینکه باید ذخیره‌سازی را جزو سیاست‌هایمان بگذاریم تصریح کرد: باید آمادگی داشته باشیم که در شرایط سخت از طریق امکانات دولتی غذاهای مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به قیمت کالاهایی مانند میلگرد خاطرنشان کرد: باید بر قیمت مصوب این کالا نظارت شود تا مشکلی پیش نیاید همچنین قیمت کالاهای اساسی را باید به طور روزانه کنترل کنیم و اجازه افزایش نرخ آنها را ندهیم.