به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی ان.پی.آر. در گزارشی به قلم امیلی سالیوان نوشت: شرکت برق پورتوریکو، که تنها شرکت تامین کننده برق مورد نیاز این کشور است، ادعا کرده است برق رسانی به همه خانه هایی که برق آنها بر اثر طوفان ماریا در سپتامبر گذشته قطع شده بود به اتمام رسیده است.

بر اثر طوفان ماریا برق بیش از 160 هزار خانه در پورتوریکو قطع شد. عملیات وصل کردن برق خانه های آسیب دیده بر اثر طوفان ماریا بیش از سه میلیارد دلار هزینه داشت.

حرف و حدیث های زیادی در این خصوص وجود داشت. شرکت برق پورتوریکو در خلال 11 ماه گذشته پنج مدیر عامل عوض کرده است. شرکت برق پورتوریکو در حال حاضر ورشکسته شده است و 9 میلیارد دلار بدهی دارد.

تا چند ماه بعد از وقوع طوفان ماریا ‹‹آژانس مدیریت اضطراری فدرال›› آمریکا به بازسازی شبکه برق پورتوریکو کمک کرد. با این حال، این آژانس در ماه ژوئیه گذشته کمک های اعطایی خود به این منظور را خاتمه داد. این در حالی بود که هنوز 16 هزار خانه در پورتوریکو فاقد برق بودند.

بسیاری از کارشناسان می گویند به رغم تلاش های شرکت برق پورتوریکو، شبکه برق این منطقه همانند دوران پیش از وقوع طوفان ماریا همچنان شکننده است. بر اساس گزارشی که در اواخر ماه جاری میلادی به کنگره ارائه شد، برنامه های بازسازی شبکه برق پورتوریکو در جریان است. این برنامه ها بیش از 26 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

برخی از اهالی پورتوریکو می گویند ادعاهای شرکت برق مبنی بر وصل کامل برق این منطقه نادرست است.

شماری از ساکنان مناطق شمال شرقی پورتوریکو به شبکه تلویزیونی سی. ان. ان. گفته اند که هنوز برق آنها وصل نشده است.

انتهای پیام/