به گزارش پارس؛« علی اکبر شامانی» در گفت گو با ایسنا، منطقه ی سمنان، تصریح کرد: در دو ماهه ی نخست سال ۴۲ هزار و ۴۶۴ تن کالا به ارزش ۵۰۱ میلیارد و ۹۸۹ میلیون و ۵ هزار و ۵۸۹ ریال معادل ۲۰ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۶۰۴ دلار از این گمرک صادر شده است.

وی ادامه داد: کالاهای صادراتی این استان، شامل سیمان خاکستری، پودر شوینده، انواع کاشی، عایق رطوبتی، لوله و پروفیل آهنی، گچ، کرک، شمش سرب، سنگ سلستین، کولر آبی، آرد، ظروف یکبار مصرف و… است که این کالاها به عراق، افغانستان، آسیای میانه و … صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی۵۱ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: در دو ماهه ی نخست سال ۳۹۹۷ تن کالا به ارزش۲۶۴ میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۶۰ ریال معادل ۱۰ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۸۲۴ دلار از این گمرک ترخیص شده است.

شامانی ادامه داد: این کالاهای وارداتی شامل پنبه، ماشین آلات، مواد اولیه ی کارخانجات، خط تولید ترانس برق، قاب هالوژن، لوازم کامپیوتر، باتری قراضه، قطعات خودرو و … بود که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از نظر وزنی به میزان ۳۵ درصد و از نظر ارزش به میزان ۲۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای وارداتی عمدتاً از ایتالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، چین، ژاپن، ازبکستان به این گمرک وارد شده اند.