به گزارش پارس نیوز، 

تنوع اجاق‌گازهای موجود در بازار به‌قدری زیاد است که اگر بدون آشنایی قبلی به بازار بروید، ممکن است برای خرید اجاق‌گاز مناسب‌تان سردرگم شوید.

 
/////////////
 
اجاق‌گازهای ایستاده

اجاق‌گازهای ایستاده یا مبله در عرض‌های ۵۰، ۶۰ و ۹۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. هنگام انتخاب اندازه‌ی مناسب اجاق‌گاز برای فضای مورد نظرتان، به خاطر داشته باشید فضایی را هم در اطراف اجاق‌گاز برای تهویه‌ی هوا در نظر بگیرید. معمولا اجاق‌گازهای چهارشعله عرض ۶۰ سانتی‌متری و اجاق‌گازهای پنج‌شعله عرض ۹۰ سانتی‌متری دارند.

حتما نصب و راه‌اندازی اجاق‌گاز را به نمایندگی‌های شرکتی که از آن خرید کرده‌اید بسپارید تا اجاق‌گاز شما از شرایط گارانتی خارج نشود.

 

/////////////

اجاق‌گاز هوشمند

در صورتیکه مجبورید ساعتی از روز را در خارج از خانه بگذرانید، اجاق‌گاز هوشمند بخرید. این اجاق‌گاز قابل تنظیم است و می‌تواند سر ساعت معینی شعله را خاموش کند.

اجاق گازهای توکار

اگر به دنبال تنوع در شکل اجاق‌گاز هستید، سراغ گازهای توکار بروید. در میان این نوع گازها، از شکل‌های مستطیلی همیشگی تا اجاق‌های چندضلعی و حتی دایره و نیم‌دایره هم وجود دارد. به‌یاد داشته‌باشید که اجاق‌گازهای توکار روی میزهای مخصوص یا روی سطح کابینت نصب می‌شوند و نمی‌شود آن‌ها را جابه‌جا کرد.

 

بهتر است اجاق‌گازهایی را انتخاب کنید که پیلوت داشته باشند. وجود پیلوت، ایمنی شما را هنگام سر رفتن غذا یا خاموش‌شدن ناگهانی گاز تضمین می‌کند و مانع از نشر گاز در فضای خانه و ایجاد خطر می‌شود.

/////////////

در بین گازهای توکار مدل‌هایی که صفحه‌ی آن‌ها شیشه‌ای است، به دلیل زیبایی طرف‌دار بیش‌تری دارند. شیشه‌های این مدل‌ها نشکن است و حتی در اثر ریختن آب سرد روی صفحه داغ ترک نمی‌خورند. صفحه‌ی شیشه‌ای تمیز‌کردن این گازها را راحت می‌کند و بهتر است بعد از هر بار پخت‌وپز تمیز شوند.

انتهای پیام/