به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از تلویزیون ای اف پ، یک کارشناس اقتصادی گفت: نگرانی ها درباره کاهش ارزش روبل روسیه همچنان وجود دارد.

ناتالی اورلووا (Natalia Orlova)از کارشناسان بانک آلفا (Alfa Bank )در روسیه گفت:"عامل تحریم ها، پیشنهاد کنگره آمریکا و لایحه ای که رئیس جمهور آمریکا در مورد اجرای تحریم های جدید امضا کرد، موج اول فشار را بر نرخ ارز وارد کرد."

وی افزود: در روزهای گذشته، برای نرخ ارز دو خبر بد دیگر وجود داشت: شرایط عمومی بازارهای در حال توسعه و فشار بر لیر ترکیه از جمله این خبرها بود. ما شاهد آن هستیم که سرمایه گذاران همه بازارها را ترک می کنند و روسیه هم از این موضوع بیم دارد که یک بحران ارزی و بحران اقتصادی در ترکیه وجود داشته باشد. "

این کارشناس گفت: علاوه بر این، اخبار داخلی روسیه تاثیری منفی بر بازار ارز می گذارد، از جمله این اخبار می توان به پیشنهاد دفتر رئیس جمهور برای افزایش مالیات برای شرکت های متالورژی اشاره داشت که این موضوع بعضی از سرمایه گذاران را مجبور کرده است تا حضور خود را در بورس کاهش دهند و سهام کمی ارائه کنند و حتی در مواردی سرمایه خود را منتقل کنند.

وی گفت: تحریم ها، ترکیه و پیشنهادات مالیاتی سه عامل هستند که به بازار ارز فشار می آورند."

وی همچنین خاطر نشان کرد:بازار در حال حاضر در حال بیم و وحشت است و بدترین زمان برای افزایش موقعیت ارز خارجی است، بنابراین ما باید صبر کنیم تا بازار به حالت متعادل تر نزدیک شود. نقدینگی در بازار بسیار پایین است و این باعث می شود که بازار بی ثبات شود.

 


انتهای پیام/