به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در پی افزایش بهای دلار در مقابل سایر ارزها ، بهای نفت روز سه شنبه در بازار نیویورک کاهش یافت.

بهای ‌هر بشکه نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد ‌شده در ‌‌بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‌گذاری دیگر انواع نفت ‌در بازار اروپا ‌استفاده می شود برای تحویل در ماه اکتبر با 15 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 72 دلار و 46 سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت‌) که بیشتر برای ‌‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌‌آمریکا به کار ‌برده می ‌شود، ‌برای تحویل ‌در ماه سپتامبر با 16 سنت کاهش در مقایسه با پایان معاملات روز کاری پیشین ، به 67 دلار و 4 سنت رسید.

بهای دلار روز سه شنبه در برابر شش ارز رایج دنیا از جمله یورو، به بالاترین میزان از ژوئن 2017 تا کنون رسید. بهای دلار و نفت رابطه عکس دارند. با توجه به آنکه نفت به دلار خرید و فروش می شود کاهش ارزش دلار باعث می شود سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگر به جز دلار، برای خرید آن ‌تشویق شوند. چون در این حالت خرید نفت برای ‌آنها ارزانتر تمام می ‌شود و این زمینه را برای افزایش قیمت فراهم می کند و برعکس افزایش بهای دلار موجب کاهش قیمت نفت می شود.


انتهای پیام/