به گزارش پارس نیوز، 

 از شیراز ، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ، احد فتوحی در نشست هم‌اندیشی با صنعتگران حمایت حداکثری برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی در مرحله ساخت و ساز را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در راستای تحقق افزایش ظرفیت تولید کالای ایرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اعلام کرد و اظهار داشت: 2 هزار و 700 طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در مرحله ساخت و ساز است که تسریع در بهره‌برداری از آنها می‌تواند جهش مناسبی در تولید و اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: از میزان طرح‌های در مرحله ساخت‌ و ساز تعداد 1087 طرح در مرحله نصب سوله،442 طرح در مرحله نصب ماشین‌آلات، 259 طرح در مرحله دیوارکشی و 912 طرح نیز در مرحله تخصیص زمین قرار دارد.

فتوحی با بیان اینکه تاکنون بیش از 5 هزار و 870 قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقد شده است، گفت: در قالب این قراردادها 1700 هکتار زمین واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: در حال حاضر 2875 واحد بهره‌بردار با اشتغال افزون بر 33 هزار و 900 نفر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشغول به کار و تلاش و تولید هستند.

فتوحی با اشاره به اینکه در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد 61 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی در بسترسازی به منظور استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و تولید کالا و محصول ایرانی ایفا کرده است، گفت: در حال حاضر از بیش از 7 هزار و 270 هکتار اراضی در اختیار این شهرک 5300 هکتار آن عملیاتی و 3500 هکتار نیز زمین صنعتی است.

وی بیان کرد: در زمینه امکانات زیرساختی نیز 60 شهرک و ناحیه صنعتی دارای آب، 58 شهرک و ناحیه صنعتی دارای برق و 40 شهرک و ناحیه صنعتی نیز از گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از بهره‌برداری از 16 تصفیه‌خانه فاضلاب خبر داد و گفت: بیش از 1790 واحد صنعتی و تولیدی که 87 درصد از واحدهای بهره‌بردار را شامل می‌شوند تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب هستند.