به گزارش پارس نیوز، 

رضا جعفرزاده اعلام کرد: همان‌طور که پیش از این نیز سازمان هواپیمایی کشوری سیاست‌های خود را بر اساس تصمیمات اقتصادی کلان کشور در دستور کار قرار می‌داد، از این پس نیز نرخ پرواز‌ها با توجه به نرخ ارز اعلامی بانک مرکزی اجرایی می‌شود.

به گفته وی از این پس نرخ پرواز‌های بین‌المللی شرکت‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند بر اساس ارزی که بانک مرکزی اعلام کرده تعیین خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره احتمال بالا رفتن قیمت پرواز‌ها پس از اجرایی شدن این تصمیمات نیز گفت: از گذشته نیز نرخ پرواز‌های خارجی بر اساس ارز تعیین می‌شده و در کنار آزادسازی صورت گرفته در پرواز‌های داخلی، همواره ایرلاین‌هایی که در فضای بین‌المللی پرواز می‌کردند نرخ‌ها را بر اساس قیمت ارز‌های خارجی تعیین می‌کردند.

از چند هفته قبل و به دنبال افزایش قیمت ارز‌های خارجی در ایران، نرخ پرواز‌های خارجی، به شکلی قابل توجه افزایش یافته بود.

تا جایی‌که هزینه سفر به شهر‌های کشور‌های منطقه که تا پیش از تکانه‌های اخیر ارزی کمتر از یک میلیون تومان تعیین می‌شد در حال حاضر به بیش از دو میلیون تومان نیز رسیده است.

با اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی، تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به مسافران نیز متوقف شد و در حال حاضر مسافران می‌توانند با حضور در صرافی‌ها با قیمت موجود، تا سقف ۵۰۰۰ دلار یا یورو ارز مسافری بگیرند.

بر اساس آمار‌های وزارت راه و شهرسازی، ایرانی‌ها در طول سال حدود چهار میلیارد دلار بلیت از ایرلاین‌های خارجی خرید می‌کنند.

 

انتهای پیام/