به گزارش پارس نیوز، 

عباس جعفری دولت‌آبادی تعداد سکه‌های طلای ثبت نام شده توسط بانک‌ها را 7 میلیون و 600 هزار عدد اعلام نمود و در خصوص نوع تعهد بانک‌ها به تحویل سکه‌های پیش فروش شده اظهار داشت: این تعهد در بازه‌های زمانی یک ماه تا 24 ماهه باید محقق شود و دولت در مجموع مکلف به تحویل 62 تن طلاست که رقم قابل توجهی می‌باشد، به گونه‌ای که 70 نفر تا 2 هزار سکه خریداری نموده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی محور اصلی رسیدگی‌ها را کشف سازمان‌یافته بودن خریدها و منشا وجوه اختصاص یافته از سوی برخی خریداران برای این امر دانست و افزود: بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد که بیشتر وجوه از بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی خارج شده است و تحقیقات موید این نظر است؛ به گونه‌ای که با ردیابی به عمل آمده مشخص گردید منبع خرید سکه توسط 30 نفر اول که بالاترین شمار سکه را خریداری کرده‌اند، سپرده‌های خارج شده از 6 بانک اعم از دولتی و خصوصی است.

وی تعهد دولت به تحویل 62 تن طلا حاصل از پیش فروش سکه را تعهدی سنگین دانست و با‌اشاره به اظهارات مسئول اتحادیه طلا و جواهرات مبنی بر اینکه بیش از 200 تن طلا نیز در منازل می‌باشد، گفت: این ارقام زنگ خطری برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود، چرا که این پیش فروش‌ سکه با هدف جذب نقدینگی و کاهش تقاضای دلار انجام گرفت، اما اثر عکس داشته است.

اعلام شکایت گمرک کشور علیه 53 شرکت خودرویی

دادستان تهران با‌اشاره به اعلام شکایت سازمان گمرک کشور علیه 53 شرکت خودرویی که در این دو بازه زمانی مورد بحث ثبت سفارش خودرو نموده‌اند از بازداشت 9 نفر در پرونده‌ خودروهای وارداتی خبر داد.

بازداشت 12 متهم ارزی

جعفری دولت‌آبادی از بازداشت 12 متهم ارزی طی روزهای اخیر توسط شعب ویژه بازپرسی مستقر در دادسرای کارکنان دولت خبر داد و افزود:رسیدگی به اتهامات شرکت‌هایی که ارز دریافت کرده اما کالا وارد نکرده‌ و یا کالاهای وارداتی را گران‌تر توزیع کرده‌اند در اولویت رسیدگی قرار دارد.

ورود گوشی تلفن همراه به نام اموات!

وی در خصوص پرونده گوشی‌های موبایل خریداری شده از منبع ارز دولتی، با‌اشاره به اینکه در یک پرونده 10500 گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که مالک این گوشی‌ها در قید حیات نبوده است، گفت: با تکمیل تحقیقات این پرونده‌ها به زودی عوامل اصلی به دادگاه معرفی خواهند شد.

دادستان تهران افزود: برخی شرکت‌کننده‌های وارد‌کننده گوشی با تهیه فاکتورهای صوری و جعلی این کالاها را در بازار آزاد فروخته‌اند.

جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین از اقدام یک شرکت دولتی که با دریافت ارز 4200 تومانی 5000 گوشی موبایل وارد کرده، انتقاد نمود.

 

انتهای پیام/