به گزارش پارس نیوز، 

رضا رحمانی روز پنجشنبه در همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو افزود: این اقدام با هدف حمایت از کالای ایرانی و مقابله با واردات کالاهای دارای مشابه داخلی انجام می شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری 184 اقدام راهبردی در حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی شده که کاهش واردات یکی از این موارد است.

وی با اشاره به جایگاه سرمایه گذاری در توسعه اقتصادی کشور بیان کرد: رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور نیازمند 180 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که 60 میلیارد دلار آن باید از سرمایه گذاری خارجی تامین شود.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت جذب شده که 6 میلیارد دلار آن پس از برجام بوده است.

به گزارش ایرنا در این همایش که دهها سرمایه گذار داخلی در آن حضور داشتند، 6 تفاهم نامه همکاری بین منطقه آزاد ماکو و سایر نهادها و وزارتخانه ها از جمله وزارت راه و شهرسازی با هدف توسعه زیرساخت های منطقه آزاد ماکو به امضا رسید.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است.

 

انتهای پیام /