به گزارش پارس نیوز، 

هوشنگ بازوند در دیدار با مدیران بانک های استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته آنقدر فجیع بود که همه دستگاه های اجرایی شبانه روز پای کار بودند تا شرایط به روال سابق باز گردد.

وی ادامه داد: در این میان بانک ها به عنوان یک نهاد اثرگذار در پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحدهای تخریب شده همکاری بسیار خوبی داشتند که نمی توان منکر آن شد.

بازوند افزود: سیستم بانکی استان بسیار هماهنگ و منسجم به صورت یکپارچه در خدمت مردم زلزله زده بود و با وجود مشکلاتی که خودشان داشتند با همه توان پای کار آمدند تا گرفتاری های زلزله زدگان کاهش یابد.

** اقتصاد ایران بانک محور است

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به رابطه مستقیمی که بانک ها با بخش خصوصی دارند ، اظهار کرد: اقتصاد کشور ما بانک محور است و هر قدر هم افزایی بانک و بخش خصوصی با یکدیگر بیشتر باشد موفقیت های بهتری نیز نصیب ما خواهد شد.

وی گفت: از یک سو بانک ها از واحدهای تولیدی و صنعتی برای عدم به موقع بازپرداخت اقساطشان گلایه دارند و از سوی دیگر هم این واحدها از رفتار بانک ها گلایه مند هستند که با وجود شرایط نامساعد آن ها را تحت فشار قرار می دهند که این تعارض باید مرتفع شود.

بازوند همچنین با اشاره به اینکه بانک ها معوقات زیادی نزد بخش خصوصی دارند، گفت: باید کارگروهی برای تعیین تکلیف این معوقات شکل بگیرد تا افرادی که قصد دارند اقساط تسهیلات اخذ شده خود را نپردازند به دستگاه قضائی معرفی شوند.

** کرمانشاه 172 هزار بیکار دارد

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 172 هزار بیکار در استان، توقف نرخ رشد بیکاری را یکی از مهمترین وظایف کنونی دستگاه های اجرایی و مدیران استان برشمرد و گفت: یکی از راه هایی که می تواند ما را به این موفقیت برساند تقویت فرهنگ کار در بین مردم است.

وی با اشاره به ظرفیت محدود مشاغل دولتی و اینکه خیلی ها هنوز دوست دارند وارد این کارها شوند، گفت: تا این نگاه تغییر نکند شرایط اشتغال در استان بهبود نخواهد یافت.

بازوند همچنین با اشاره به نرخ تک رقمی بیکاری در استان همسایه همدان، گفت: همین محدودیت در مشاغل دولتی برای آن ها نیز هست ولی چرا آن ها باید جزو استان هایی باشند که کمترین نرخ بیکاری را دارند و کرمانشاه برعکس آن همواره جزو بیکارترین استان های کشور باشد.

وی در ادامه به اشتغال حدود پنج هزار نفر از هموطنان سایر استان ها در شهرستان سرپل ذهاب اشاره و اظهار کرد: این منطقه با وجود آسیب شدیدی که دید می توانست جایی برای اشتغالزایی جوانان همین استان باشد که متاسفانه عکس آن اتفاق افتاده و از دیگر استان های کشور ماه هاست که در آن منطقه مشغول به کار شده اند.

** رئیس جدید بانک مرکزی انسان توانمندی است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی، وی را فردی توانمند، دلسوز و فعال معرفی کرد و گفت: در روزهای آتی از وی دعوت می کنیم تا اگر فرصت داشتند به کرمانشاه و مناطق زلزله زده سفری داشته باشند.

بازوند افزود: در غیر این صورت با همراه تنی چند از مدیران بانک های استان به تهران سفر کرده و با ایشان در خصوص مسائل و مشکلاتی که در حیطه کاری و وظایفشان است ، صحبت خواهیم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همدلی و انسجام بیشتر شاهد موفقیت و پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله در بخش اقتصاد باشیم.

 

انتهای پیام/