به گزارش پارس نیوز، 

محمد حسین روشنک عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 20 برند شناخته شده از تولیدات داخلی خراسان رضوی وجود دارد ولی تولیدکنندگان این استان هنوز از ظرفیت واقعی خود در برندسازی که می تواند در عرصه جهانی مطرح شود، استفاده نکرده اند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که ایده ایجاد برند در ایران برای نخستین بار در خراسان رضوی طراحی شد و بخش خصوصی این استان در عرصه برندسازی در کشور پیشتاز است.

وی گفت: برند، ظرفیت سرمایه ساز برای بنگاه های اقتصادی است اما کاربردهای موثر آن تاکنون از سوی صاحبان بنگاه ها، مسئولان و فعالان تشکلهای خصوصی باور نشده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی افزود: عدم موفقیت تولیدکنندگان پوشاک در داخل کشور برای برندسازی باعث شده است مردم به خرید برندهای خارجی پوشاک ترغیب شوند.

وی اظهار داشت: هزینه کردن برای برندسازی در تولید به نوعی یک سرمایه گذاری مهم محسوب می شود که صاحبان بنگاه های اقتصادی می توانند سالهای بسیار از این محل منتفع شوند.

وی توجه به تولید بدون کارخانه برای بالفعل کردن ظرفیت های موجود، توجه مسئولان به برندسازی، اهمیت دادن به مرغوبیت کالا و مدیریت کیفیت و هزینه تولید را ضروری دانست.

 

انتهای پیام /