به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رویترز، مقامات شهر بالتیمور روز گذشته شکایتی را علیه 26 شرکت نفتی و گازی فعال در آمریکا به دلیل مقصر دانستن آنها در دامن زدن به تغییرات فاجعه‌آمیز آب و هوایی در دادگاه مطرح کردند.

در این شکایت علیه شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی نظیر بریتیش پترولیوم، شورون، اگزون موویل و دیگر شرکت‌های نفتی اعلام جرم شده است.

البته یک روز قبل از مصرف شدن این شکایت دادگاهی در نیویورک مقصر بودن شرکت‌های نفتی در شکایت مشابهی را رد کرده و این شرکت‌ها را از اتهامات مطرح شده مبرا اعلام کرده بود چرا که این دادگاه معتقد است تغییرات آب و هوایی باید از طریق قوانین فدرال و سیاست خارجی پیگیری شده و این مسئله یک مشکل جهانی است.

شهر بالتیمور از این نظر نسبت به این مسئله بسیار پیگر است که این شهر حدود 96 کیلومتر ساحل داشته و یکی از بزرگترین بنادر آمریکا در این شهر واقع شده است.

در شکایت بالتیمور به نتایج آخرین تحقیقات نسبت به تاثیرات تولید نفت و گاز بر افزایش سطح دریا اشاره شده است.

شکایت شهر بالتیمور در دادگاه این شهر مطرح شده و در این شکایت آمده است بالتیمور از تغییرات آب وهوایی و بالا رفتن سطح دریا آسیب دیده و این مسئله به خسارت‌های مالی و به خطر افتادن جان مردم این شهر منجر شده است.

در این شکایت آمده است: منطقه بالتیمور طی سه سال گذشته شاهد وقوع دو طوفان سهمگین بوده است که در هزار سال گذشته بی‌سابقه بوده‌اند.

مقامات شهری بالتیمور در شکایت خود شرکت‌های نفتی و گازی را متهم کردند با علم رابطه مستقیم تغییرات آب و هوایی و تولید سوخت‌های فسیلی این شرکت‌های در تلاش هستند تا به جای کاستن از خسارت‌ها بر مخاطرات این گونه اقدامات سرپوش بگذارند.

انتهای پیام/