به گزارش پارس ، یوسف صنایعی در گفت وگو با ایسنا، در مورد بودجه مصوب مجلس برای بخش امداد و نجات هلال احمر، گفت: در راستای ماده ۴۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، این جمعیت باید برای پیشگیری، مقابله و پاسخگویی به حوادث برای دو درصد از کل جمعیت کشور آماده باشد.

وی با اشاره به تنوع و تعدد میزان حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور، گفت: جمعیت هلال احمر در بحث امداد و نجات برای پاسخگویی به اقشار حادثه دیده در هر استان و مراکز شهرستان ها باید آمادگی خود را افزایش دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری بر اساس جزء" الف" و" ب" بند ۷۳ ماده واحده بودجه و از منبع ماده ۲۲۴ قانون پنجم برای بحث امداد و نجات نیز مبلغ ۵ هزار و ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، گفت: این مبلغ از بخش تملک دارایی وهزینه برای صرف اقلام ۲۲گانه آسیب دیدگان و تجهیز انبارهای امدادی، خرید ماشین و تجهیزات امدادی در نظر گرفته شده است.

صنایعی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۲ هلال احمر به میزان یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: بر اساس بند" ش" ماده ۲۲۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز، تنها از جمعیت هلال احمر به عنوان دستگاهی که باید از این محل اعتبار خود را دریافت کند نام برده شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت یک درصد از فروش بلیت هواپیما و کشتی به جمعیت هلال احمر در قانون بودجه امسال به عنوان یک ردیف مجدد احیا شد، گفت: همچنین در قانون بودجه امسال به منظور توسعه آموزش های همگانی و دانشگاهی ردیف بودجه مستقلی نیز برای موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی هلال ایران در نظر گرفته شد.

به گفته صنایعی، بودجه امسال جمعیت هلال احمر در قانون بودجه ۹۲ نسبت به قانون سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است که در قسمت های آمادگی، مقابله، توسعه ناوگان و حتی آموزش صرف می شود.