به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه 'هرالد' کره جنوبی گزارش کرد به دنبال تهدید آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات خودرو از کره جنوبی، مناقشات تجاری و جنگ تعرفه ها بین دو کشور شدت گرفته است.

کره جنوبی که پیشتر متحمل تعرفه های سنگین آمریکا بر روی فولاد و آلومینیوم شده است، دست به تلافی جویی زده و صدها میلیون دلار از کالاهای آمریکایی را مشمول تعرفه مشابه کرده است.
با این وصف اعتراضات از سوی دولتمردان و دست اندرکاران صنعت خودرو در کره جنوبی بالا گرفته و آنها از آمریکا خواسته اند از اعمال تعرفه روی خودروهای وارداتی خودداری کند.

روزنامه هرالد گزارش کرد شماری از نهادهای دولتی، فدراسیون های صنعتی و صنایع خودروسازی با انتشار بیانیه هایی خواستار برخورد با آمریکا و حراست از منافع تجاری کره جنوبی شده اند در این بیانیه های اعتراضی آمده است خودروهای صادراتی کره جنوبی به آمریکا هیچ تهدیدی برای اقتصاد آن کشور به حساب نمی آید و نباید مشمول تعرفه های بیشتر شود.

کمیته ویژه وزارت خارجه آمریکا به نمایندگان کره جنوبی اعلام کرده است این کشور به دنبال اعمال 25 درصد تعرفه بر روی خودروهای وارداتی از کره جنوبی است.

'کانگ سونگ چیون' معاون وزیر تجارت کره جنوبی به این روزنامه گفته است بر اساس توافق تجارت آزاد دو کشور که بتازگی اصلاح شده است، به خودروهای آمریکایی و قطعات وارداتی از آن کشور، معافیت مالیاتی اعطا شده است این امکان باید برای طرف کره ای نیز فراهم باشد.

با این وصف خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم گزارش کرد دو کشور هنوز توافقنامه تجارت آزاد اصلاح شده را امضا نکرده اند کره جنوبی به آمریکا هشدار داده است که بالا بردن تعرفه ها می تواند روند امضای توافقنامه تجارت آزاد دو کشور را که از ماه مارس (اسفند) روی آن مذاکره شده است مختل کند.

سئول می گوید کره ای ها در آمریکا برای صنایع خودروسازی 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند و باعث ایجاد 110 هزار فرصت شغلی شده اند.

کره جنوبی همچنین می گوید که در شش سال گذشته میزان واردات خودرو از آمریکا 3 برابر شده است.

آمریکا در راستای یکجانبه گرایی تجاری اما با نام حمایت از تولید ملی، بر روی کالاهای وارداتی از بیشتر کشورهای دنیا از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن و اتحادیه اروپا تعرفه های 10 تا 25 درصد وضع کرده است.