به گزارش پارس نیوز، 

محمد شریعتمداری شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح رونق تولید از دو سال قبل کلید زده شد، گفت: در مجموع برای واحدهای مشکل دار حوزه صنایع کوچک ومتوسط کشور منابعی برای سرمایه درگردش و فعالیت های توسعه ای اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این کارگروه در سال جاری هم ادامه می یابد، عنوان کرد: مشکل اصلی  به سرمایه بانک ها برمی گردد که تمام تلاش ما این است که از منابع موجود صندوق توسعه ملی مبالغی را در اختیار  بانک های قراردهیم تا قدرت پرداخت تسهیلات آنها افزایش یابد.

وی یکی از طرح های صنعتی جدید کردستان را کارخانه سیگار سقز خواند و افزود: این واحد به طور آزمایشی شروع بکار کرده ولی چون به طور کامل آماده نبود امروز آن را افتتاح نکردیم و در آینده نزدیک افتتاح رسمی خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به اینکه ۵ هزارو ۸۶۰ واحد تولیدی در کشورسال گذشته پروانه بهره برداری برای ایجاد دریافت کردند، بیان کرد: ممکن است برخی از واحد ها به دلیل قدیمی بودن ساختار تولید و مشکل در تامین مواد اولیه و مسائل و منابع مالی از چرخه تولید خارج شوند.

شریعتمداری ادامه داد: بایستی شیب رویش واحدهای تولیدی رو به فزونی باشد و از ریزش حتی یک واحد جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به  افتتاح کلینیک صنعت و سرمایه گذاری کردستان، گفت: دراین کلینیک تعدادی از اساتید و کارشناسان حضور دارند که صاحبان واحدهای مشکل دار را راهنمایی می کنند تا به گردونه تولید بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه کردستان دارای ذخایر ارزشمند طلا است، اظهارداشت: معدن طلای قروه در سال ۳ تن طلا تولید می کند که قرار است تا پایان امسال آن را به ۵ تن افزایش دهد و با این اقدام به بزرگترین واحدی طلای کشور تبدیل می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای ژئوفیزیک هوایی در دیواندره خبرداد و افزود:  ژئوفیزیک در استان بسیار امید بخش است و  در شهرستانی هم چون بیجاربا این اقدام ۶ منطقه شناسایی شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: مجموعه فعالیت هایی که درزمینه کار پایه اکتشافی در این استان انجام می شود با حجم قابل ملاحظه ای از توانمندی های معدنی جدید مواجه می کند.