به گزارش پارس نیوز، 

محمود حجتی عصر امروز در نشست با فعالان کشاورزی اردستان اظهار کرد: مرغ‌داران در طول چند سال گذشته با توجه به نوسانات کاری وضعیت خوبی داشتند؛ در ماه‌های اخیر مشکلاتی برای این قشر ایجاد شد که بخشی از این مشکلات به کشور و بخشی به صنف خودشان بازمی‌گردد.

وی با بیان این که در تیرماه سال جاری بیش از 40 هزار مرغ از بازار جمع‌آوری شد، افزود: چرا باید مرغ‌داران جوجه را دو برابر قیمت نرخ معمول خریداری کرده و مرغ‌ریزی کنند؟ باید شبکه تولید مرغ داخل زنجیره قرار گیرد و مرغ‌داران با تعاونی یا اتحادیه‌ها همکاری کنند تا سیکل تولید از تأمین نهاده تا فروشنده شبکه‌ای و بدون نیاز به واسطه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ نسبت به هفته‌های گذشته افزایش پیدا کرده ولی به قیمت واقعی نرسیده، بنابراین قیمت هر کیلوگرم مرغ در ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان ارزان‌تر است؛ در بازارهای جهانی قیمت هر کیلوگرم مرغ بالای 3 دلار بالاتر است.

وی با بیان این که قنوات سرمایه‌های ملی هستند و باید حفظ شوند، خاطرنشان کرد: باید از کشت فشرده بیشتر استفاده کرد و بر روی گلخانه‌ها و کشت‌های نشایی کار بیشتری صورت گیرد؛ در شهرستان اردستان و حتی اصفهان کمتر بر روی گلخانه‌ها کار شده است.

حجتی اذعان داشت: سرانه مصرف مرغ در ایران به ازای هر نفر 28 کیلوگرم است که نسبت به سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی چندین برابر شده است.

وی در پایان با بیان این که باید از ظرفیت‌های گیاهی زمین‌های کویری همچون گیاه خارشتر استفاده کرد، بیان کرد: گیاه گل محمدی به شدت در حال توسعه و گیاه مقاومی است؛ بازار فروش آن بالا بوده و باید از این ظرفیت نیز بهره کامل برد.

انتهای پیام/