به گزارش پارس نیوز، 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، شرکت صنایع نظامی عربستان قراردادی برای خرید 5 ناو جنگی از نوع 'اوانتی 2200' با شرکت دولتی کشتی سازی 'ناوانتیا' اسپانیا امضا کرد.

واس افزود که ساخت این ناوهای جنگی از فصل پاییز آینده شروع می شود و آخرین ناو جنگی در سال 2022 به عربستان تحویل داده می شود.

همچنین دو طرف درباره راه اندازی پروژه مشترک در عربستان برای مدیریت برنامه ها، نصب و یکپارچه سازی سیستم های جنگی، مهندسی و ساخت سیستم ها، طراحی سخت افزار و رایانه، توسعه و آزمایش نرم افزارها در این باره، به توافق رسیدند.

'احمد الخطیب' رئیس شورای اداره شرکت صنایع نظامی عربستان گفت که انجام پروژه مشترک با شرکت نافانتیا باعث می شود کار بیش از 60 درصد از سیستم های جنگی کشتی از جمله نصب و راه اندازی آن ها در داخل خود عربستان انجام شود.

محمدبن سلمان ولیعهد بلندپرواز سعودی که جنگی تمام عیار را بر کشور فقیر یمن به راه انداخته، پیش تر گفته بود که عربستان سالانه 70 میلیارد دلار صرف واردات سلاح و تجهیزات نظامی می کند.

در همین راستا، عربستان 21.5 درصد از بودجه 2018 خود را به بخش نظامی اختصاص داده است، یعنی چیزی معادل 210 میلیارد ریال سعودی ( 56 میلیارد دلار).

پیش تر در فروردین ماه 97 بن سلمان در سفری به اسپانیا قراردادی را در حوزه همکاری های نظامی با این کشور به ارزش ۲ میلیارد و دویست میلیون دلار امضاء کرد. طبق توافقات حاصله در این دیدار عربستان ۵ ناو جنگی را از شرکت دولتی کشتی سازی اسپانیا خریداری می کند و ارتش اسپانیا نیز کادر نظامی عربستان را آموزش دهد و پیمانکاران مرکز احداث دریایی را در عربستان احداث می کنند.

این درحالی است که سازمان ملل نیز پیش تر از اسپانیا خواسته بود که از فروش ۵ کشتی جنگی به عربستان سعودی خودداری کند.

ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان و امارات که مورد حمایت آمریکا و غرب است، در سایه سکوت سازمان ملل از فروردین سال 94 برای بازگشت 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، مردم این کشور را زیر شدیدترین بمباران ها قرار داده است که علاوه بر ویرانی زیرساخت های این کشور، حدود 14 هزار قربانی برجای گذاشته است.

نیروی دریایی عربستان سعودی نیز در جنگ یمن مشارکت دارد و ضمن محاصره دریایی این کشور، بارها مناطقی در یمن را هدف قرار داده است.

انتهای پیام /