به گزارش پارس نیوز، 

الهام علی اف، طی سخنانی در مراسم افتتاح کارخانه پلی پروپیلن با حضور « سرجو ماتارلا » رئیس جمهوری ایتالیا در پارک صنعتی شهر سومقایت واقع در 30 کیلومتری شمال شرق باکو،افزود: افتتاح این کارخانه نیز نمونه سرمایه گذاری خارجی در جمهوری آذربایجان است .

وی افزود: بانک های خارجی برای راه اندازی این کارخانه مدرن کمک های مالی داشتند و در این واحد تولیدی که از سوی شرکت “Maire Tecnimont” ایتالیا احداث شده است فناوری های پیشرفته به کار گرفته می شود .

وی اقدام جمهوری آذربایجان برای تقویت ظرفیت های صنعتی خود را مورد اشاره قرارداد و افتتاح کارخانه پلی پروپیلن را نیز نشانه کارهای انجام گرفته در این زمینه عنوان کرد .

رئیس جمهوری آذربایجان از مشارکت ایتالیا در خصوص احداث کارخانه پلی پروپیلن ابراز قدردانی کرد و گفت : قرار است برای اواخر سال جاری کارخانه جدید پلی اتیلن نیز در جمهوری آذربایجان مورد بهره برداری قرار گیرد و در این دو واحد تولیدی سالانه 300 هزار تن محصول تولید و 70 درصد آن به بازارهای خارجی صادر خواهد شد .

وی با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهوری ایتالیا به جمهوری آذربایجان گفت : ایتالیا در حال حاضر از شرکای تجاری اصلی جمهوری آذربایجان است .

ماتارلا، نیز افتتاح این کارخانه را نمونه بارز همکاری ایتالیا و جمهوری آذربایجان عنوان و ابراز امیدواری کرد؛ همکاری شرکت های ایتالیایی با جمهوری آذربایجان گسترش یابد .

در این مراسم اعلام شد در کارخانه پلی پروپیلن سالانه 184 هزار تن پلی پروپیلن تولید خواهد شد .

انتهای پیام/