به گزارش پارس نیوز، 

سفرهای خارجی پی در پی مقامات دولتی و مدیران بنگاههای اقتصادی در حالی است که با بازار آشفته ارز دائما مردم به دلیل سفرهای خارجی شان مورد انتقاد قرار گرفته اند، اما نکته جالب آنجاست که مقامات همچنان به دلیل دسترسی اسان به ارز دولتی جذابیت سفر برای انها کم نشده است.

حسن روحانی در هفته های گذشته در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به سوئیس سفر کرد گفته می شود در این سفر بسیاری از مدیران عامل بانک ها و بیمه ها و همچنین برخی نمایندگان اتاق بازرگانی نیز حسن روحانی را همراهی کرده اند.

البته این خبر تنها نمونه ای از اخباری است که هر از گاهی از سفر مقامات به آن سوی مرزها حکایت می کند، در میان این آمد و شدها باید سفر نمایندگان مجلس، مدیران عامل بانک ها و بیمه های دولتی را هم اضافه کرد.

پس از برجام این سفرهای خارجی شدت گرفت تا جائی که روزی نبود که عکس های یادگاری مدیران دولتی، نمایندگان مجلس، مدیران بانک و بیمه ها بر پورتال سازمان ها و نهادها ننشیند.

عطش سفر خارجی آنچنان مقامات را در نوردیده که حتی اکنون نیز با متلاطم شدن پایه های برجام ازین عطش کم نشده است.

اما نکته قابل تامل سفر مقامات در حالی است که پس از التهابات ارزی مدام همین مقامات مردم را از سفرهای غیر ضروری خارجی بر حذر داشته اند.

همین چند وقت پیش بود که ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی که خود رکود دار سفر است در اظهار نظری عجیب از مردم خواست برای جلوگیری از خروج دلار کمتر سفر خارجی بروند.

البته طی مدت اخیر سفرهای پی در پی مقامات زیر ذره بین نهادهای نظارتی و مقامات حکومتی قرار گرفته تا جائی که بعد از انتقاد مقامات حکومتی از برخی سفرهای خارجی دستگاه ها و تاکید بر افزایش نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تعدادی از وکلای ملت در حال تنظیم طرح‌هایی برای تحقیق و تفحص از ساختار مجلس هستند.

بر این اساس طرح تحقیق و تفحص از ساختار مجلس و همچنین طرح تحقیق و تفحص از سفرهای خارجی نمایندگان در دست تدوین و بررسی قرار دارد.

اما سفرهای خارجی پی در پی مقامات دولتی و مدیران بنگاه های اقتصادی در حالی است که با بازار آشفته ارز دائما مردم به دلیل سفرهای خارجی شان مورد انتقاد قرار گرفته اند، اما نکته جالب آنجاست که مقامات همچنان به دلیل دسترسی آسان به ارز دولتی جذابیت سفر برای انها کم نشده است.

اگر چه گفته می شود برخی نهادها مانند نهاد ریاست جمهوری از محدودیت سفر خارجی مستثنی هستند اما نکته اینجاست که این سفرهای خارجی تا چه اندازه اثر گذار بوده، تا چه میزان به انعقاد قراردادهائی که به صلاح و منفعت مردم است انجامیده و واقعا چقدر منجر به نتایج مثبت بوده است.

ضمن اینکه بسیاری از سفر های خارجی هیات دولت عملا پیش از انعقاد قرارداد بوده و در نهایت منجر به تحمیل هزینه های گزاف شده است.
به این سفر ها باید سفر نمایندگان مجلس به روسیه را هم اضافه کرد که در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال خبر ساز شد.

به نظر می رسد، در حالی مردم از سفرهای خارجی تفریحی منع می شوند که مقامات دولتی و نمایندگان مجلس با تحمیل هزینه های گزاف بر اقتصاد کشور، سفرهایشان نه تنها دستاوردی نداشته که عملا با راهبردهای مقامات حکومتی مبنی بر تمرکز بر اقتصاد مقاومتی در تضاد بوده است.