به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از تاس، آژانس رتبه‌بندی اعتباری «آکرا» اعلام کرد: تحریم‌های نفتی روی روسیه تاثیر بسیار مثبتی در توسعه و تولید تجهیزات نفت و گاز این کشور داشته است.

متخصصان آکرا اعلام کردند: اگر چه در سال‌های گذشته تحریم‌های نفتی علیه روسیه تا حدودی محدودیت ایجاد کرده اما تجهیزات و امکانات داخلی مرتبط با صنعت نفت در این کشور رشد خوبی یافته است. 

اظهارات آکرا آمده است که تحریم‌ها روی صنعت نفت روسیه در تولید این کشور در سال 2020 تاثیر خواهد گذاشت. 

بر اساس این گزارش، پس از اعلام تحریم‌ها در سال‌های 2014 و 2015 تعدادی از پروژه‌ها در حوزه توسعه نفت و گاز در میادین جدید این کشور لغو شد. از جمله 9 پروژه مشترک «روسنفت» و «اگزون موبیل» لغو شد. یعنی اگزون موبیل تمام سرمایه‌های خود را از دست داد و شرکت روسنفت هم مجبور بود تا شرکای جدیدی را برای سرمایه‌گذاری پیدا کند.

محدویت‌ها و تحریم‌ها روی شرکت‌های نفت و گاز روسیه در سال 2014 اعلام شد که تاثیر آن  روی صنعت نفت روسیه در سال 2020 مشخص آشکار می‌شود.

میادینی که پس از 2013 در روسیه عملیاتی شدند تا سال 2020-2019 رشد خواهند داشت اما در سال 2020 لازم است با سرمایه‌گذاری و پیاده‌کردن  تکنولوژی‌های جدید خون تازه‌ای به این میادین پیر و کم رمق دمیده شود که این مستلزم هزینه‌ بالایی است و به دیوار تحریم‌ها خواهد خورد. 

کارشناسان آکرا معتقدند که تحریم‌ها روی صادرات انواع مختلفی از تجهیزات به روسیه تاثیر مثبتی در توسعه این گونه تجیهزات در داخل روسیه انجامیده است. 

آکرا یک آژانس رتبه‌بندی در سنگاپور است که آمارها و اطلاعات لازم را تهیه می‌کند. 

انتهای پیام/