به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود عسگری آزاد با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی از جمله مسائل مهم امروز و آینده ایران است، گفت: عدم به روز رسانی قوانین و مقررات در حوزه بازنشستگی و صندوق های بیمه ای یکی از دلایل ایجاد شرایط کنونی است، ضمن اینکه این عدم به روزرسانی قوانین سبب تبعیض بین حقوق بازنشستگان شده است.

عسگری آزاد با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی از ماهیت بیمه ای خارج و به صندوق های حمایتی تبدیل شده اند، اظهار داشت: صندوق ها بیمه ای نیستند و بیمه ای عمل نمی کنند چراکه اصولا محاسبات بیمه ای در آن ها انجام نمی شود. بسیاری از احکامی که به این صندوق ها بار شده است، احکام حمایتی است در حالیکه حمایت باید در فضای حمایتی صورت گیرد.

عسگری آزاد همچنین اظهار داشت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه منابع درآمدی صندوق ها تعیین شده است؛ وقتی صندوق ها از محل درآمدی خود یعنی بنگاه های اقتصادی توان تامین و پرداخت حقوق ندارند به یک نهاد کارپردازی تبدیل می شوند. ما به دلیل تصمیماتی که در گذشته و حال گرفته و می گیریم، صندوق هایی را ساخته ایم که از هویت خالی شده اند و دیگر هیچ صندوقی نداریم که صندوق بیمه ای باشد.

وی یادآور شد: این روند برای دولت و صندوق های بازنشستگی مشکل است و این شرایط یک چرخه باطلی است که در حال ادامه حیات است. اگر قرار است دولت یا مجلس حمایتی را از بخش خاصی از جامعه انجام دهند، باید این کار در سیستم حمایتی انجام شود نه در سیستم صندوق های بازنشستگی و نباید این بخش تاوان تصمیم های حمایتی ما را در هر برهه از زمان بدهند.

این کارشناس حوزه صندوق های بازنشستگی تاکید کرد: امروز باید تصمیم گیری مهمی انجام دهیم و آثار آن را با هر تبعاتی که دارد بپذیریم، چراکه قطعا تبعات امروز بسیار کمتر از تبعات فرداها است و فردا برای اصلاح سیستم بازنشستگی بسیار دیر خواهد بود.


انتهای پیام/