به گزارش پارس نیوز، 

در این میان خرید و فروش سیم کارت فعال یکی از معضلات مطرح شده است که با فروش سیم کارت‌های بدون هویت در سال‌های گذشته پدید آمد و با گذشت مدت زمان طولانی از این موضوع همچنان شاهد معامله این دست از سیم کارت‌ها هستیم.

سیم کارت‌هایی که فعالیت آن‌ها به دلیل هویت جعلی و عدم امکان پیگیری بیش از هر گروه برای مجرمین و متخلفین کاربرد دارد تا در صورت لزوم ردی از خود باقی نگذاشته باشند.
این مسئله پیش از این نیز بارها مطرح و به مشکلات آن اشاره شده بود به همین خاطر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص اعلام کرده بود که سهم بالایی از سیم کارت‌های فعال فروخته شده با هویت افراد خارج از کشور ثبت و مورد معامله قرار می‌گیرد.
همچنین افراد می توانند با استفاده از سامانه mobilecount.cra.ir امکان پیگیری از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نامشان و موارد مشابه را پیگیری کنند.
با وجود تذکرهای فراوان در این خصوص و با گذشت چندین سال از طرح این مشکل، گزارش های میدانی گواه این است که برخی از دکه‌های مستقر در سطح شهر به فروش سیم کارت‌های فعال بدون هویت با قیمت نازل مشغول هستند و خرید و فروش آن رواج دارد.
موضوعی که توجه بیشتر مسئولین را می‌طلبد تا در سایه بی توجهی به این حوزه شاهد گسترش این دست از سیم کارت‌ها نباشیم.

همچنین در کنار معضل فروش سیم کارت‌های فعال فاقد نام حفظ حریم شخصی از سوی اپراتورها نیز یکی دیگر از مشکلات مطرح شده است که وزیر ارتباطات سال گذشته به آن اشاره کرد و تمام اپراتورها را موظف به رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی دانست و از برخورد شدید با اپراتورهایی که از دیتا بیس خود استفاده و یا به فروش می‌رسانند خبر داد.
تحت این شرایط سوال این است که چرا سیم کارت هایی که به اذعان مسئولان با هویت غیرایرانی ثبت شده و به عنوان سیم کارت فعال فروخته می‌شود از سوی اپراتورها شناسایی و قطع نمی شود تا شاهد وقوع جرم به واسطه این سیم کارت‌ها نباشیم؟