به گزارش پارس نیوز، 
شهرام میرآخورلو با حضور در برنامه گفتگوی 18:30 گفت: تا 17 تیر ماه واردکنندگان کالا با ارز دولتی 4200 فرصت دارند در قالب یک اقدام ابتکاری و خوداظهاری اقدام به ثبت نوع کالا و قیمت کالای وارداتی در سامانه 124 سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کنند.
 
او با اشاره به اینکه مرجع تامین و تخصیص ارز بانک مرکزی است، افزود: پس از ثبت سفارش ها و ارسال مشخصات آنها به بانک مرکزی لیست تمام شرکت ها و ارگان هایی که اقدام به واردات کالا کرده اند در اختیار  بانک مرکزی قرار می گیرد تا بتوانند ارز دولتی دریافت کنند.
 
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود : عملیات تجاری نیاز به مقدماتی از جمله داشتن کارت بازرگانی دارد.
برخی از افراد و رسانه ها آوردن 3 دستگاه قهوه ساز بوسیله یک شرکت بازرگانی با ارز دولتی 4200 تومان را بسیار بزرگ جلوه دادند.
 
او افزود: هدف ما برخورد با کسانی است که با ارز دولتی کالاهای وارداتی را بصورت آزاد فروخته اند. از طرفی ارز دولتی برای کسانی است که توان ثبت سفارش داشته باشد و متناسب با رسته های صنفی مطابق با کارت بازرگانی اقدام کرده باشد.
 
واردات کالای غیر متعارف و غیر متناسب با کارت بازرگانی امکان ندارد. اما ممکن است بازرگانان و واردکنندگان در حوزه های دیگر اقتصادی نیز فعالیت داشته باشند.
 
شهرام میرآخورلو افزود: تا 17 تیر(97) ثبت حجم زیادی از اطلاعات شرکت های وارد کننده کالا با ارز دولتی در سامانه 124  به پایان می رسد و بعد از حدود 5 روز، سازمان حمایت اطلاعات کالاهایی که با ارز دولتی وارد شده است را به اطلاع عموم می رساند.


انتهای پیام/