به گزارش پارس نیوز - خسرو ابراهیمی‌نیا در خصوص مشکلات اصناف گفت:‌ فعالیت کسبه‌های مختلف برقرار است و افرادی که طی روزهای گذشته در خیابان ها به وضعیت موجود اعتراض می‌کردند اصلا جزو بازاریان بودند و روسای اتحادیه‌های مختلف آنها را نمی‌شناختند. اینها افرادی بودند که بیرون از سیستم بازار وارد شده بودند و سعی در ایجاد اغتشاش و شلوغ‌کاری به اسم بازاریان و اصناف داشتند.

وی در خصوص صحبت‌هایی مبنی بر پیوستن بازارهای شهرستان‌های دیگر به اعتصابات گفت: هیچ کاسبی به دنبال اعتصاب و بستن مغازه و توقف کسب و کار خود نیست البته ما منکر وجود مشکلات در تجارت خارجی و نوسانات در بازار ارز نیستیم. همین اتفاقات سبب شده که در آخرین روز کاری هفته گذشته وزیر صنعت با هیئت مدیره اتاق اصناف و روسای اتحادیه جلسه بگذارد و در جریان آخرین مشکلات آنها قرار بگیرد و دستور ایجاد کارگروه برای هر چه سریعتر حل شدن مشکلات اصناف را بدهد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران ادامه داد: در این جلسه مشکلات ما مطرح شد و ما اعلام کردیم که هیچ‌گونه کمبود کالا وجود ندارد و فقط الان مشکل ما سوء استفاده برخی از واردکنندگان است که با دریافت ارز 4200 تومانی جنس را به قیمت دلار 8000 تومان حساب می‌کنند و یا اینکه آن را به بازار نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: حضور شرکت‌های غیرتخصصی در بازارها و اصناف مختلف سبب شده که کسبه از این وضعیت ناراضی باشند اما در نهایت این گناه مردم نیست که چنین وضعی به وجود آمده و دستگاه‌های نظارتی سریعا باید به این موضوع ورود کنند.