به گزارش پارس نیوز، 

بهرام زینال زاده مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد تومان به صورت تسهیلات بانکی جهت پایداری در تولید، در اختیار عشایر استان قرار گرفته است گفت: صندوق زنان عشایری روستای باروق میاندوآب تنها صندوق خرد کشوری است که سازمان FAO ده میلیون دلار در زمینه پروار بندی دام به آنها کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه امکان استفاده عشایر از تسهیلات بانکی با نرخ ۴ درصد همانند سال های قبل فراهم است افزود: در استان ۱۹ صندوق خرد زنان عشایر فعال است و هر صندوق ۲۵ نفر عضو دارد که برای هر صندوق ۲۵ میلیون تومان وام ۴ درصدی و ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا شده است.

مدیر کل امور عشایری استان گفت: عشایر استان ۱۰ ایل و ۲۲ طایفه مستقل را شامل است و در ۳۳۶ روستا با یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی مرتعی زندکی می کنند.

زینال زاده با اشاره به اینکه عشایر استان ۱۰ درصد گوشت کل کشور را تولید می کنند افزود: عشایر استان در صنایع غیر داری رتبه نخست کشوری را دارند و ۱۰ درصد از تولیدات صنایع داری کشور را به خود اختصاص داده است و با دارا بودن ۲ میلیون واحد دامی، ۲۵ درصد محصولات دامی استان را تولید می کنند.

کوچ عشایر استان از ۱۰ خرداد شروع و تا ۱۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/