به گزارش پارس نیوز، 

مجتبی‌خسروتاج در این نشست که به ریاست وی و 'استوان نیکچویچ' قائم مقام وزارت تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان و با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان‌های ذیربط دو کشور در بلگراد برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: لغو روادید‌‌و برقراری پرواز مستقیم دو گام اساسی و مثبت در توسعه روابط ایران و صربستان است که می تواند به افزایش سرمایه‌گذاری و حجم مبادلات بین دو کشور کمک کند.

وی زیربناهای توسعه تجارت بین دو کشور را وجود تسهیلات بانکی و حمل و نقل دانست و تصریح کرد: باید در جهت فراهم سازی این موارد تلاش مشترک انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: بررسی نیازها و توانمندی‌های دو کشور نشان می‌دهد که قادریم بسیاری از نیازمندی‌های یکدیگر را برطرف کنیم. امروز حجم مبادلات تجاری دو کشور نسبت به ظرفیت های موجود برای همکاری بسیار ناچیز است و باید ترتیبی اتخاذ کنیم تا از ظرفیت‌های موجود در جهت افزایش حجم تجارت استفاده شود.

'استوان نیکچویچ ' قائم مقام وزارت تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به دستاوردهای توافقات قبلی از جمله لغو روادید و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور ابراز امیدواری کرد: پس از این اجلاس، شاهد افزایش مبادلات تجاری و توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

'ملاعبداللهی' سفیر کشورمان در بلگراد نیز در این نشست در سخنانی با قدردانی از مساعدت دست اندرکاران در اجلاس پانزدهم، تحولات به وجود آمده در همکاری‌های دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، گردشگری، تجاری، بازرگانی، فرهنگی و کنسولی را مورد اشاره قرار داد و فضای حاکم بر روابط را بسیار دوستانه و پرتحرک توصیف کرد.

در ادامه 'فئودورویچ' سفیر صربستان در تهران نیز گفت: در سه ماهه اول امسال (میلادی )میزان تجارت دو کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود چهار برابر افزایش داشته است.

قرار است جلسه رسمی کمیسیون پانزدهم روز پنجشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و 'راسیم لیائیچ'وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان افتتاح شود.