به گزارش پارس نیوز، 

اکتاوینو علیمودینو در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف بنده از این سفر این بود که بتوانم راهکارهای همکاری دوجانبه میان استان مرکزی و کشور اندونزی را هموار کرده و به منظور گسترش روابط راهی مناسب پیدا کنیم.

وی افزود: جلسه‌ای با استاندار و رئیس اتاق بازرگانی داشتیم که در رابطه با بسیاری از موارد و خدماتی که می‌توان میان دو کشور جابه‌جا کرد، بررسی انجام شد که یکی از آنها می‌تواند خدمات فنی و مهندسی و ساخت ماشین آلات باشد.

سفیر جمهوری اندونزی در ایران تصریح کرد: بازدید از شرکت‌های کارا و ایران پتک انجام شد که به دنبال آن توانستیم از توانمندی‌های استان آگاهی داشته باشیم و همچنین در زمینه فولاد هم توانستیم مسائلی که در استان تولید می‌شود و کاربردی است را مورد توجه قرار دهیم.

علیمودینو بیان کرد: محصولاتی که از ایران به اندونزی صادر شده بیشتر در حوزه فرآورده‌های پتروشیمی، نفت و گاز بوده است و همچنین در حوزه محصولات غیرنفتی آلومینیوم، آهن و فولاد، افزایش 80 درصدی صادرات به این کشور را در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به این که استان مرکزی جزو شهرهای بزرگ صنعتی ایران است باید از ظرفیت‌های خوب و بالای استان درراستای توسعه صادرات به کشور اندونزی نهایت استفاده را برد.

سفیر جمهوری اندونزی در ایران عنوان کرد: در حوزه محصولات کشاورزی در کشور اندونزی بسیار علاقه‌مند به پسته، گیاهان دارویی مثل زعفران، عسل و خرما هستیم، در حوزه ماشین‌آلات و صنایعی چون فولاد و جوشکاری هم زمینه و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادرات به اندونزی وجود دارد.

علیمودینو خاطرنشان کرد: امسال با موانع و چالش‌هایی روبه رو هستیم اما کشور اندونزی علاقه‌مند به تعاملات گسترده میان دو کشور است.