به گزارش پارس نیوز، 

منوچهر رحمانی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم شهرستان مرند اعلام کرد: براساس تکالیف مقرر در قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و برنامه ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان، خرید گندم تنها از کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه جامع پهنه بندی ثبت شده باشد، مجاز خواهد بود.
وی تاکید کرد: ثبت اطلاعات کشاورزان شامل محل تولید، سطح زیر کشت، برآورد تولید و اطلاعات هویتی کشاورزان در سامانه در زمان تحویل محصول ضروری است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند از تمامی کشاورزانی که تاکنون موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اند، خواست تا به مراکز و دفاتر جهادکشاورزی محل فعالیت کشاورزی خود مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند تا زمان تحویل گندم به مراکز خرید با مشکل مواجه نشوند.
رحمانی با اشاره به اینکه به منظور تسهیل در فرآیند خرید تضمینی محصول گندم، سامانه پیامکی با شماره 3000813600 در دسترس بهره برداران است از گندم کاران خواست در صورت وجود هر مغایرتی در مورد سطح کشت و پیش بینی تولید به کارشناس مسئول پهنه مستقر در مرکز جهادکشاورزی منطقه فعالیت خود مراجعه و اطلاعات موجود را اصلاح کنند.
مدیرعامل شرکت آرد میلاد مرند نیز در این جلسه گفت: برای هر تن گندم 100 هزار ریال کرایه حمل به صورت نقد به کشاورزان پرداخت می شود و چک لیست ها به روز به بانک عامل ارسال و 50 درصد بهای گندم در فاصله زمانی محدود پس از تحویل محصول از طریق بانک عامل کشاورزی پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، قیمت خرید تضمینی گندم امسال بر مبنای مصوبه شورای عالی اقتصاد به ازای هر کیلوگرم 13 هزار ریال است.
3071/6183