به گزارش پارس نیوز، 

ابوالفضل رحیمی اظهارکرد: تاکنون بیش از 760 میلیارد ریال برای اجرای پروژه جمع آوری فاضلاب شهر گرگان از محل منابع عمرانی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه مطالعات طرح جمع آوری فاضلاب گرگان در سال 84 به پایان رسید، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار لازم به مرحله بهره برداری می رسد.
مهندس رحیمی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان را حدود 90 هزار مترمکعب در شبانه روزعنوان کرد و گفت: روش تصفیه فاضلاب از نوع لجن فعال متعارف بوده و مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بطور کامل اجرایی شده است.
وی همچنین افزود: طول خط انتقال شبکه جمع آوری فاضلاب شهر گرگان تا تصفیه خانه سه کیلومتر بوده و خط انتقال این طرح بطور کامل اجرا شده است.
رحیمی؛ طول شبکه اصلی و فرعی این طرح را 474 کیلومتر برشمرد و گفت: با اجرای کامل این طرح 526 هزار و 750نفر به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل و از مزایای دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند می شوند.
وی با تاکید بر شتاب بخشی به اجرای طرح های فاضلاب ، یادآور شد: با توجه به افزایش جمعیت شهر گرگان و ضرورت تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای شهروندان و حفظ محیط زیست، لزوم دفع بهداشتی فاضلاب بیش از پیش ضروری است.
معاون شرکت آبفا گلستان همچنین از مردم خواستار همکاری بیشتر در نصب انشعاب شبکه فاضلاب شد.
به گفته وی، تاکنون در چهار شهر کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گرگان طرح فاضلاب اجرایی شده است.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 33نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.
6204/1648