به گزارش پارس نیوز، 

حبیب دباغ درباره آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین اظهار کرد: در زیرساخت‌های این منطقه نواقصی وجود داشت که باعث شد متقاضیان کمتر برای واگذاری اراضی مراجعه کنند.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که طی دو سال اخیر انجام شد این نواقص یا رفع شده یا اعتبار مناسبی برای رفع آن در نظر گرفته شده است.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین یکی از مهمترین این نواقص را نداشتن برق مطمئن اعلام کرد و ادامه داد: برق اولیه در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین وجود دارد، اما برق مطمئن نیست.

دباغ از در نظر گرفتن 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای تامین برق منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: اگر نیاز باشد امسال هم اعتبار بیشتری برای این منظور در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار شده با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، تامین برق مطمئن امسال انجام شود.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین نداشتن آب مطمئن را نیز از دیگر مشکلات برشمرد و یادآوری کرد: اکنون آب اولیه با همکاری شرکت آب و فاضلاب تامین شده، اما نیازمند خط انتقال آب از سد "تنگ حمام" با همکاری شرکت آب منطقه‌ای هستیم که این کار نیز قرار است در سال 97 انجام شود.

به گفته دباغ، مشکل دیگر آسفالت راه دسترسی اصلی است که خوشبختانه امسال اعتبار خوبی برای کمربندی قصرشیرین در نظر گرفته شده و قرار است با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اتصال راه منطقه ویژه اقتصادی به کمربندی نیز انجام شود که چهار میلیارد تومان برای آسفالت آن و 1.5 میلیارد تومان نیز برای زیرسازی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، کار عملیات راه دسترسی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز امسال به پایان برسد.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین از شروع عملیات محصور کردن منطقه در سال جاری هم خبر داد و گفت: برای استقرار گمرک در منطقه نیازمند محصور کردن و کنترل دروازه‌های ورودی و خروجی هستیم.

دباغ خاطرنشان کرد: امسال دو میلیارد تومان برای محصور کردن حدود 100 هکتار از منطقه در نظر گرفته شده که قرارد آن نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان مبادله شده است.

وی گفت: امیدواریم کار محصور کردن نیز تا اواسط یا اواخر مهر ماه به نتیجه برسد.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین سپس به واگذاری اراضی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هم اشاره کرد که تاکنون هشت قطعه به مساحت حدود 19 هکتار واگذار و یا تخصیص داده شده است.

دباغ گفت: دو قطعه شامل یک پارکینگ برای خودروهای عبوری به عراق و یک قطعه شامل ایستگاه تخلیه و بارگیری مواد نفتی به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، دو قطعه دیگر در بخش تخلیه و بارگیری سوخت نیز در دست احداث است.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین پیش بینی کرد، امسال کار بهره‌برداری از تمام هشت قطعه واگذار شده به نتیجه برسد و شاهد ایجاد 800 تا هزار فرصت شغلی در این منطقه باشیم.

دباغ اظهار کرد: با مجموعه اقداماتی که انجام شده و یا در دست انجام است، 97 سال خوبی برای منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه این منطقه در سه زمینه مهم امکان رونق سرمایه‌گذاری را دارد، گفت: یک بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی است که بازار داخلی و خارجی آن را داریم و مواد اولیه آن نیز در استان یا استان‌های همجوار وجود دارد.

دباغ بخش دیگر را ایجاد سردخانه مواد غذایی، محصولات لبنی و پروتئینی و میوه و تره‌بار دانست.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین تاکید کرد: یک بخش دیگر نیز که تاکنون عمده کار در این حوزه متمرکز بوده ایجاد ایستگاه‌ها و انبارها برای تخلیه سوختی که از عراق می‌آید و بارگیری مجدد آن به مقاصد ثانویه است.