به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس پیش بینی های انجام شده، از زمان وقوع بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۹ میلادی نرخ رشد اقتصادی بریتانیا در سال ۲۰۱۸ در پایین ترین حد خود قرار خواهد گرفت. دلیل این مسئله کاهش میزان مصرغ توسط مصرف کنندگان و کمتر شدن سرمایه گذاری در بریتانیا عنوان شده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Independent، اتاق بازرگانی بریتانیا پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی این کشور تنها ۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد خواهد کرد و این در حالی است که پیش از این پیش بینی می شد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا ۱.۴ درصد باشد. 

افزون بر این، پیش بینی شده که نرخ رشد سرمایه گذاری در بریتانیا که سال گذشته ۲.۴ درصد بود در سال جاری به ۰.۹ درصد کاهش یابد. دلیل این امر وجود فضای بلاتکلیفی برای بنگاه های اقتصادی و افزایش هزینه های تجاری پس از وقوع برگزیت عنوان شده است. 

لازم به ذکر است که به گفته ی این نهاد نرخ تولید در بریتانیا در سال جاری پایین خواهد ماند. اتاق بازرگانی بریتانیا برای این موضوع چند دلیل عنوان کرده که می توان به کاهش بسیار محدود میزان دستمزدها، افزایش هزینه ی خانوارهای بریتانیایی، کاهش تاریخی میزان پس انداز و افزایش میزان بدهی اشاره کرد. به همین دلیل است که پیش بینی می شود نرخ مصرف در بریتانیا در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش نداشته باشد.

همچنین، از دیگر عواملی که باعث خواهد شد بریتانیا در سال جاری ضعیف ترین عملکرد اقتصادی را داشته باشد می توان به افزایش ۱.۲۵ درصدی نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۱۹، و افزایش کسری تجاری این کشور در سال های آینده به علت ضرر های اقتصادی تحمیل شده به بریتانیا در سال جاری اشاره کرد. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که بر اساس تحلیل هایی که آدام مارشال رییس اتاق بازرگانی انگلیس انجام داده اتخاذ سیاست های محافظه کارانه اقتصادی و بی ثباتی در برخی نقاط دنیا باعث افزایش هزینه ها و کاهش سود تجاری شده و به همین دلیل بریتانیا باید با اتخاذ اقدامات مناسب فضای اطمینان در سرمایه گذاری را به این کشور بازگرداند.


انتهای پیام/