به گزارش پارس نیوز، 

مسعود برومند عصر دوشنبه در آیین بهره برداری از چند طرح پژوهشی و عمرانی در دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: دانش آموختگان باید آمادگی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار داشته باشند و این امرمنوط به آموزش صحیح در دانشگاه ها است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های سراسر جهان به سمت فناوری، کارآفرینی و تولید ثروت و منابع از داشته های علمی خود هستند و دانشگاه های ایران نباید از این مقوله غافل شوند.

برومند یادآورشد: دانشگاه های کشور در اواسط دهه 70 وارد عرصه پژوهش شدند و در سال های بعد به رشد چشمگیری در این زمینه رسیدند، اما این روند کافی نیست.

وی اظهار داشت: رقابت های سختی بین دانشگاه های جهان در عرصه خلق فناوری و رواج تولید وجود دارد و دانشگاه ها و مراکز علمی کشور علاوه بر آموزش و پژوهش باید به این مقوله ها بپردازند تا از چرخه رقابت جهانی حذف نشوند.

برومند با بیان اینکه ایجاد آزمایشگاه و تهیه تجهیزات برای تمام دانشگاه ها امکان پذیر نیست، گفت: دانشگاه ها با همفکری و تعامل می توانند با توسعه مجموعه های تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت های خود را گسترش دهند.

وی به نقش تربیت و آموزش دانشجویان در رفع مشکلات کشور تاکید کرد و افزود: رساله های تحصیلات تکمیلی باید به سمت و سوی تقاضا محوری و کارآفرینی هدایت شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اضافه کرد: روند اشتغال دانشجویان دانش آموخته از طریق اداره بیمه، نیروی انتظامی، گذرنامه قابل پیگیری و استناد است که این موضوع در کاهش یا افزایش ظرفیت دانشگاه های مربوطه تاثیرگذار است.

** دانشگاه بین المللی دی هشت مهرماه دانشجو می پذیرد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: دانشگاه بین المللی دی هشت از مهرماه سال جاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

یعقوب محمدی فر اظهار داشت: دانشگاه دی هشت از امکانات و اساتید و رشته های دایر در دانشگاه بوعلی سینا بهره گرفته و به تدریج مستقل خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه دی هشت می تواند در عرصه بین المللی موجب رشد و ارتقا دانشگاه بوعلی سینا شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تاکید بر امر تحقیق و پژوهش در مراکز آموزش عالی گفت: عرصه پژوهش نیازمند آسیب شناسی، طبقه بندی و تفکیک نوع پژوهش های توصیفی، کاربردی و بنیادی از یکدیگر و تعیین سهم هر کدام از انواع پژوهش ها است.

محمدی فر با اشاره به گرایش مدرک گرایی در جامعه افزود: در سال هایی که از عمر آموزش عالی می گذرد پدیده مدرک گرایی افزایش یافته و همین موضوع منجر به خروج دانش آموخته های کم توان از دانشگاه ها شده است.

وی به ایجاد شبکه های ارتباطی در بین دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: شبکه ارتباطی بین اساتید و آزمایشگاه ها راهکاری برای برآورده کردن نیازهای پژوهشی کشور است.

به گزارش ایرنا ساختمان شماره 2 مرکز رشد و کارآفرینی، شتاب دهنده هم پیوند و شتاب دهنده چابک دانشگاه بوعلی سینا، با حضور دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بهره برداری شد و همچنین آموزشگاه تراش سنگ های قیمتی و گوهرشناسی که به همت اساتید دانشگاه و با همکاری بخش خصوصی مهیا شده بود آغاز بکار کرد.

احداث ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بوعلی سینا به منظور تسهیل در امر پژوهش نیز در سفر معاون وزیرعلوم به همدان تصویب شد.

انتهای پیام /