به گزارش پارس نیوز، 

"الکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که این کشور و عربستان سعودی توافقنامه نامحدود اوپک+ در خصوص افزایش میزان استخراج نفت در سه ماهه سوم سال جاری، به میزان یک و نیم میلیون بشکه نفت در شبانه روز را ادامه خواهند داد.

به گفته وی، این توافقات تنها مربوط به سه ماهه سوم سال شده و در ماه سپتامبر لازم است تا اوضاع بازار جهانی نفت و ادامه اقدامات مشترک در این رابطه باردیگر مورد ارزیابی قرار بگیرد.

نوواک یادآور شد که روز جمعه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "محمدبن سلمان آل ثانی" ولیعهد عربستان یکی از تصمیمات مهم تاریخی که همانا ادامه مشارکت دو کشور در زمینه توافقنامه اوپک+ است را اتخاذ کردند.

توافقنامه نامحدود اوپک+ شامل حجم مشخصی از استخراج نفت نمی شود و این مسئله احتمالاً با توجه به تغییرات پارامترهای تولید مورد تصمیم گیری مجدد قرار خواهد گرفت و این موضوع در دستور کار مذاکرات وین قرار دارد. به گفته وزیر انرژی روسیه، کشورهای عضو اوپک+ پیشنهاداتی در زمینه ادامه همکاری‌ها داده‌اند و اکنون تنها باید شکل این مشارکت مورد توافق قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است که کشورهای عضو اوپک+ در جریان نشست 22- 23 ژوئن در وین، امکان افزایش استخراج نفت به میزان یک و نیم میلیون بشکه در شبانه ‌روز مورد بررسی قرار خواهند داد.