به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بازار خودرو در حالی این روزها با افزایش قیمت روبه رو است که خودروسازان پس از تصویب قیمت های جدید متعهد شده بودند تولید را افزایش دهند و بازار را مدیریت کنند، ولی گویا موفق به این کار نشدند.

  به نظر می رسید پس از ماه ها کشمش و تعیین قیمت های جدید ۲۳ مدل خودرو که براساس فرمول جدید شورای رقابت اعلام شده بود بازار خرید و فروش خودرو به سمت آرامش رفته و جنب و جوش معاملات مرحله جدیدی را تجربه کند. اما گویا بازار خودرو همچنان درگیر اختلاف نظرها و اعمال مدیریت های نامناسب است و هنوز رنگ آرامش به خود ندیده و هر روز با نوسان قیمت جدید مواجه می شود.

باوجود آنکه شرکت های خودروساز از همان ساعات نخست اعلام قیمت های جدید از تعهدات خود برای افزایش سطح تولید و ارائه خدمات نوین به مشتریان خبر می دادند؛ اما این روزها بازار با کاهش عرضه روبه رو بوده و قیمت ها در حال افزایش است. برخی از فعالان بازار خرید و فروش خودرو معتقدند بعد از ماه ها جدال بر سر قیمت خودرو و انتظار مردم برای اعلام قیمت های جدید به دلیل کاهش سطح تولید خودرو از سوی خودروسازان قیمت ها در بازار در حال افزایش بوده و هر روز روند صعودی را تجربه می کند.

فروشندگان معتقدند به همان نسب که قیمت خودرو در قیمت گذاری های جدید کاهش یافت در بازار آزاد با افزایش رو به رو گردیده است. به نحوی که با التهابات بازار خودروهای داخلی گرایش مردم به خرید خودروهای خارجی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی افزایش یافته است.

البته در این میان عدم اعلام قیمت خودروهای دارای ارزی بری زیاد نیز بر نوسانات بازار افزوده است به نحوی که مردم برای جلوگیری از افزایش قیمت ها توجه ویژه ای را به خرید این خودروها نموده اند.

در حال حاضر خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۳۵ میلیون تومان، تندر ال ۹۰ مدل E۲ با قیمت ۳۵ میلیون و۳۱۰ هزار تومان و تندر ال ۹۰ مدل E۱ با قیمت ۳۲ میلیون تومان در بازار مورد معامله قرار می گیرد. این امر در حالی است که این خودروها در مقایسه با هفته گذشته افزایش قیمت را تجربه می نمایند.

خودروی مگان نیز با رشد نسبی قیمت نسبت به هفته گذشته هم اکنون با قیمت ۸۲ میلیون تومان به خریداران عرضه می شود. البته این نوسان قیمت مختص خودروهای مذکور نبوده و پراید ۱۳۱ مدل SX با قیمت ۱۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ مدل SX با قیمت ۱۶ میلیون و ۳۰۰ تومان و پژو ۴۰۵ با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سطح بازار به فروش می رسد.

البته رانا نیز امروز با قیمت ۳۲ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۲۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق دار V۸ با قیمت ۳۹ میلیون تومان به خریداران عرضه می شود.