به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رویترز، روز جمعه، قبل از دیدار اوپک در هفته آینده، درحالی‌که بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان، عربستان سعودی و روسیه، تاکید کردند خود را برای افزایش تولید آماده می‌کنند، قیمت نفت ۳ درصد یا ۲ دلار در هر بشکه سقوط کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۲.۵۶ دلار سقوط کرد و به ۷۳.۳۸ دلار رسید.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا هم در هر بشکه ۱.۹۸ دلار سقوط کرد و به ۶۴.۹۱ دلار رسید. این شاخص نفتی در معاملات بامداد امروز در بدترین سقوط خود تا قیمت ۶۴.۵۸ دلار هم پایین آمده بود.

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته که به معاملات دیشب منتهی شد،  بیش از ۴ درصد سقوط کرد، درحالی‌که نفت خام آمریکا این هفته ۱.۳ درصد افت داشته است.

باب یاگر، مدیر انرژی شرکت میزوهو در نیویورک، گفت: ما در حالی به سوی برگزاری اجلاس اوپک پیش می‌رویم که همه در مورد افزایش تولید صحبت می‌کنند. تنها سوالی که وجود دارد این است که این افزایش تولید تا چه حد خواهد بود.

وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، پس از مذاکره با وزیر انرژی سعودی، خالد الفالح، اعلام کرد که هر دو کشور اصولاً از طرح افزایش تدریجی عرضه نفت پشتیبانی می‌کنند. او گفت یک گزینه، می‌تواند افزایش تدریجی ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید نفت باشد که از اول جولای آغاز شود.

فالح هیچ سرنخِ مشخصی در مورد این که در اجلاس پیش روی اوپک در وین، چه تصمیمی گرفته خواهد شد، ارائه نکرد، اما گفت: باید دید که به چه نتیجه‌ای خواهیم رسید، اما من معتقدم ما به توافقی خواهیم رسید که بیشتر از همه، بازارها را راضی کند.

گِرگ مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار در شرکت کارگذاری سهام آکسی‌تریدر، گفت: حدس من این است که این افزایش تولید رقمی کمتر از یک میلیون بشکه در روز خواهد بود، که آمریکا از عربستان سعودی خواسته بود.