به گزارش پارس نیوز، 

 علی اکبر کریمی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان استان مرکزی با اردکانیان، وزیر نیرو اظهار داشت: ازجمله محورهای اصلی این نشست، موضوع پیش بینی تدابیر لازم برای تامین آب مورد نیاز استان مرکزی در بلندمدت باتوجه به افزایش مصرف و کمبود آب و اقلیم نیمه خشک بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: موضوع دیگر تاکید بر تسریع روند اجرای پروژه های آبرسانی استان مرکزی ازجمله پروژه انتقال آب سد کمال صالح به بخش هایی از شهر اراک بود و در این زمینه دستور لازم از سوی وزیر نیرو برای تسریع انجام پروژه صادر شد.

کریمی بیان کرد: همچنین مشکلات پروژه انتقال آب از کوچری به ساوه و آبرسانی از چشمه هفتیان به تفرش مطرح شد که در این زمینه وزیر نیرو قول مساعد داد تا مشکلات این طرح ها رفع و پروژه اجرایی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان ساخت: وضعیت نیروگاه شازند ازجمله دیگر مباحث بود که نمایندگان خواستار لغو خصوصی سازی این نیروگاه و توسعه آن شدند، در این زمینه مقرر شد اگر احداث نیروگاه ۱۸۰۰ مگاواتی ساوه به سرانجام نرسد، این نیروگاه توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در رابطه با موضوع پساب فاضلاب اراک نیز مقرر شد طرح های لازم اجرایی شود تا پساب در اختیار صنایع این شهر قرار گیرد و آب شرب مصرفی صنایع، به چرخه مصرف شرب شهر اراک بازگردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: موضوع بعدی موضوع تامین آب شرب برای شهر جدید امیرکبیر بود که مقرر شد این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

کریمی اضافه کرد: در رابطه با تقویت آب رسانی روستایی و ساماندهی چاه های آب نیز مقرر شد امور مربوطه پیگیری شود تا کمترین مشکل در محدوده های روستایی استان برای تامین آب شرب وجود داشته باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس عنوان کرد: در زمینه برق رسانی نیز با توجه به ضوابطی که وزارت نیرو برای واگذاری انشعابات برق در روستاها مطرح کرده، مقرر شد تسهیلات لازم برای استان مرکزی فراهم شود.

انتهای پیام/