به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، داوود فرخ زاد با حضور در تحریریه خبر 21 شبکه یک سیما درباره تامین برق در زمان پیک امسال اظهار داشت: وزارت نیرو اقدامات مناسبی را برای کنترل این ایام از چندماه قبل شروع کرده است و هم‌اکنون آمادگی لازم در صنعت برق برای تامین برق مشترکان وجود دارد.

وی افزود: برق کشور از دو بخش حرارتی و آبی تامین می شود که در حوزه حرارتی تعمیرات نیروگاهی به‌خوبی انجام شده و ظرفیت کامل تولید نیروگاه های حرارتی در حال حاضر مهیا و در مدار است.

فرخ زاد با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش برق‌آبی ۳ هزار مگاوات کمبود داریم اضافه کرد: این کمبود قبلا ۴۵۰۰ مگاوات بود که خوشبختانه با بارندگی های اخیر بخشی از آن جبران شد و به‌دنبال این هستیم تا بخشی دیگر را با حرارتی جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه تمام ادارات دولتی موظف شده اند که پایان زمان اداری سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند، تصریح کرد: در راستای صرفه جویی مشوق های نیز برای صنایع ابلاغ شده و روشنایی معابر هم کنترل شده است.

وی گفت: انتظار داریم مردم همانند گذشته با قرار دادن درجه وسایل سرمایشی بین ۲۳ تا ۲۶ درجه و خاموش کردن لامپ‌های اضافی همراهی کنند تا امسال هم از ایام پیک عبور کنیم.

فرخ زاد با خطاب قرار دادن پرمصرف ها ادامه داد: تقاضا داریم بخش کوچکی از مردم که جزو پرمصرف‌ها هستند در این ایام مراعات کرده و به کمک بقیه مردم بیایند که اگر فقط 10 درصد در این زمینه با ما همکاری داشته باشند می توانیم از 2 هزار مگاوات کسری در تولید برق گذر کنیم و شرایط مطلوبی را در تابستان داشته باشیم.

انتهای پیام/