به گزارش پارس نیوز، 

محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به سخنان مدیرعامل شرکت بویینگ درباره خسارت 20 میلیاردی به این شرکت در صورت فسخ قرارداد با ایران گفت: جمهوری اسلامی تلاش کرد هواپیمای بویینگ را وارد کشور کند اما با دستور آمریکا عملا این شرکت هواپیمایی نمی تواند با ایران معاملاتی انجام دهد.
وی یادآور شد: ایران بازار خوبی برای شرکت بویینگ بود چرا که به این شرکت 80 هواپیما سفارش داده بودیم اما تحت فشار سیاسی بویینگ قرارداد خود را لغو کرد؛ در این میان ایران به لحاظ ریالی هیچ ضرر و زیانی نکرد زیرا ما پولی پرداخت نکرده بودیم.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بویینگ فرصت بازار ایران را از دست داده است، تاکید کرد: ما باید به سمت نوسازی ناوگان هوایی کشور برویم و در این مسیر باید با شرکت هایی که مستقل از آمریکا اقدام می کنند، همکاری کنیم.
رضایی کوچی گفت: شرکت بویینگ و شرکت های بزرگ دنیا از بازار ایران محروم شدند و این اتفاق به دلیل نادانی ترامپ و شیطنت عربستان رخ داده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران سفارش 100 ایرباس و 80 بویینگ را داده بود که شرکت بوئینگ به دلیل مسائل سیاسی ضرر زیادی کرد و بازار پرسود ایران را از دست داد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم ها نه تنها به ضرر ایران نیست بلکه کشورهای دیگر بازار اقتصادی ایران را از دست می دهد و در حال حاضر بوئینگ باید ضرر وارده به دلیل فسخ قرار دادش با ایران را به سختی جبران کند.
سیام**9314**1553