به گزارش پارس نیوز، 

روابط عمومی شرکت برق منطقه ای گیلان عظیم بلبل آبادی افزود: در پی آسیب دیدن یکی از ترانس های اندازه گیری ولتاژ ژنراتور واحد یک نیروگاه لوشان که منجر به عملکرد راه های حفاظتی ژنراتور و خروج واحد شد و به دلیل اینکه ترانس مذکور قدیمی و از نوع خشک بوده و دارای نسبت تبدیل خاصی می باشد که در بازار موجود نبود، کار ساخت ترانس مشابه در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با استعلامهای انجام شده توسط شرکت تولید نیروی برق لوشان ؛ شرکت نیروی رخش کردستان و چند شرکت خارجی ، اعلام آمادگی کردند که نظر به حمایت از صنایع داخلی ، کار ساخت آن به شرکت ایرانی سپرده شد.

وی ادامه داد: با ساخت ترانس و انجام تست های لازم ، ترانس مذکور به خوبی و با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت و با ساخت ترانس اندازه گیری ولتاژ ژنراتور نیروگاه لوشان توسط متخصصان داخلی ضمن این که پایداری واحد با تجهیز جدید افزایش یافته است ، نسبت به سفارش نمونه های خارجی صرفه جویی نیز صورت گرفته است.

بلبل آبادی به رشد میزان تولید نیروگاه شهید بهشتی لوشان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید بهشتی لوشان در سال 95؛یک میلیون و 495 هزار و 602 مگاوات ساعت تولید داشت که این مقدار در سال 96 به یک میلیون و 640 هزار و 387 مگاوات ساعت افزایش یافت که نشان دهنده رشد 9 و 86 صدم درصدی می باشد.

نیروگاه شهید بهشتی لوشان در استان گیلان و در کیلومتر 90 جاده قدیم قزوین – رشت قرار دارد. ظرفیت تولید این نیروگاه 360 مگاوات است که شامل دو واحد گازی 60 مگاواتی و دو واحد بخار 120 مگاواتی می باشد.

 

انتهای پیام /