به گزارش پارس نیوز، 

علی سلیمی اظهار کرد: جامعه مولد عشایر با توجه به نقش شایان توجهی که در تامین زنجیره غذایی کشور ایفا می کنند از مهم ترین شاخه های تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به شمار می روند.
وی افزود: روغن حیوانی یکی از این محصولات است که عشایر در تولید آن نقش بسزایی بر عهده دارند و در استان ایلام نیز سالانه حدود 465 تن روغن حیوانی به ارزش اقتصادی 32 میلیارد ریال تولید می کنند.
مدیرکل امور عشایری ایلام تاکید کرد: این روغن به دلیل کیفیت بالا در حال حاضر یکی بزرگترین ظرفیت های اقتصادی عشایری استان شناخته می شود.
سلیمی یادآور شد: نبود برنامه ریزی درست، ساماندهی نامناسب، نداشتن برند و بسته بندی باعث شده این محصول تولیدی عشایر ایلام ناشناخته بماند.
وی اضافه کرد: ارزش هر کیلوگرم روغن حیوانی بستگی به کیفیت آن دارد ولی هم اکنون به ازای هر کیلوگرم بین 300 تا 500 هزار ریال و شاید هم بیشتر پرداخت می شود.
مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: یکی از مهمترین مسائلی که جامعه عشایر استان ایلام با آن مواجه است بحث فروش محصولات است چراکه اکثر این تولیدات توسط دلالان به خارج از استان ارسال می شود.
سلیمی ابراز داشت: سالانه هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز و سفید، 25 هزار و 178 تن شیر، یک هزار و 570 تن پشم، سه هزار و 100 تن محصولات باغی، 41 هزار تن محصولات زراعی و 372 تن کشک توسط عشایر استان تولید می‌شود.
عشایر استان ایلام در قالب 13 ایل و 35 طایفه مستقل و با جمعیتی معادل 60 هزار نفر، دارای یک میلیون و 400 هزار راس دام هستند.