به گزارش پارس به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه از سنگاپور گزارش داد: بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئیه، در معاملات صبح دوشنبه بازار آسیا با ۶۴ سنت کاهش به ۹۳ دلار و ۵۱ سنت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در زمان مشابه با ۴۱ سنت کاهش، بشکه ای ۱۰۲ دلار و ۲۳ سنت معامله شد.


۳۹; ویکتور شام۳۹; از موسسه کارگزاری۳۹; پوریوین اند گرتز۳۹; سنگاپور در این باره گفت: اعلام دولت چین مبنی بر تحمل سرعت کند نرخ رشد اقتصادی به کاهش بهای نفت در بازار آسیا منجر شد.


۳۹; ویکتور شام۳۹; با اشاره به اظهارات روز جمعه۳۹; شی جین پینگ۳۹; رییس جمهوری چین مبنی بر این که کشورش به عنوان دومین اقتصاد دنیا، محیط زیست را قربانی رشد اقتصادی خود نخواهد کرد، افزود: این سخنان پس از انتشار آمار ناامید کننده از تولیدات صنعتی این کشور، نگرانی ها را در مورد اقتصاد چین تشدید کرد.
این تحلیلگر افزود: از سوی دیگر، بازار نفت تحت تاثیر آمار منتشر شده از افزایش ذخیره تولیدات نفتی آمریکا در هفته گذشته قرار دارد.


این در حالی است که افزایش این ذخایر با تاثیر بر میزان تقاضا، به کاهش بهای طلای سیاه منجر می شود.
خبرگزاری فرانسه افزود: بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئیه، روز جمعه در بازار نیویورک با ۱۰ سنت کاهش به ۹۴ دلار و ۱۵ سنت رسید.
در همین روز در بازار لندن، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با ۲۰ سنت افزایش، بشکه ای ۱۰۲ دلار و ۶۴ سنت معامله شد.