به گزارش پارس نیوز، 

گروه بانکی و بیمه ای کی بی سی بلژیک اعلام کرد، پس از تصمیم آمریکا مبنی بر وضع تحریم های جدید علیه ایران، این شرکت معاملات مرتبط با ایران را تنها به داد و ستد کالاهای بشردوستانه محدود می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی از توافق هسته ای با ایران خارج شد و اعلام کرد که طی 180 روز آینده تحریم ها علیه تهران را مجددا برقرار خواهد کرد. پس از اقدام رئیس جمهوری آمریکا، بسیاری از شرکت های اروپایی اعلام کرده اند که قبل از آغاز اجرای تحریم های آمریکا به فعالیت خود در ایران خاتمه می دهند.

شرکت کی ی سی در بیانیه ای اعلام کرد: «بلافاصله پس از خروج آمریکا از برجام، گروه کی بی سی تصمیم گرفت سیاست خود در قبال ایران را به تجارت کالاهای بشردوستانه که از سوی اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) تعریف شده محدود سازد.»

«این سیاست همچنین اجازه می دهد که این معاملات بشردوستانه توسط مشتریان کی بی سی پس از تاریخ 4 نوامبر 2018 و تا زمانی که با برنامه های اوفک انطباق داشته باشد ادامه یابد.»

به گفته کی بی سی، معاملات در حال انجام با ایران برای کالاهایی غیر از کالاهای بشردوستانه با در طی مهلت 180 روزه مشخص شده خاتمه خواهد یافت.

«کی بی سی هیچگاه هیچ معامله ای را با ایران جز در انطباق با تمامی تحریم های قابل اجرای اتحادیه اروپا و اوفک و شرایط مشخص دیگر تامین مالی نکرده است.»

کی بی سی که یک گروه بانکی بیمه ای اروپایی است بعد از برجام تصمیم گرفته بود، از مشتریان خود در بازارهای کشورهای بلژیک، جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان «در مبادلات تجاری شان با ایران، مطابق با مقررات آمریکا و اتحادیه اروپا» حمایت نماید.