به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران از اختصاص مبلغ 7 میلیارد دلار برای پروژه‌های نفتی در مناطق نفت‌خیز کشور  خبر داد.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در هفته گذشته در نشست شورای اقتصاد  بیش از چندین طرح وزارت نفت تعریف و به تصویب رسید، گفت:  بسیاری از این طرح‌های در بخش اقتصادی بوده است که این حجم سرمایه گذاری در ایجاد فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار  تاثیر بسزایی دارد.

 وی ادامه داد: در این نشست وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند.

 تاجگردون ابراز کرد: امروزه یکی از معضلات جامعه بیکاری جوانان است که با اجرایی شدن این طرح‌ها موجب اشتغالزایی می‌شود.

 تاجگردون در ادامه با بیان اینکه مبلغ 7 میلیارد دلار به پروژه‌های جدید تعریف شده برای مناطق نفت‌خیز اختصاص داده شده است، اذعان کرد: با پیگیری هایی که با وزیر نفت صورت دادم و همکاری ایشان، از این مبلغ یک میلیارد دلار برای 5 پروژه جدید  برای برای توسعه مخازن  نفت در شهرستان گچساران اختصاص داده شده است.

   رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مبلغ اعتبار در پروژه های تعریف شده وزارت نفت در 5 میدان نفتی  برای مخازن نفتی بی بی حکیمه، چلنگر، منصور آباد، گرنگان و سولابدر اجرا خواهد شد.

 تاجگردون اذعان کرد: هم اکنون 28 مخزن نفتی در منطقه وجود دارد که  برای توسعه 5 مخزن نفتی برای گچساران تعریف شده است.

وی اظهار کرد: از جنبه‌های اهمیت این طرح افزایش تولید نفت خام، افزایش درآمدهای ارزی کشور و ایجاد اشتغال  در منطقه خواهد بود که سود زیادی برای کشور در برخواهد داشت.

 وی  با بیان اینکه برخی از تاسیسات نفتی و مخازن این شهرستان همجوار با استان خوزستان است، گفت: مکاتباتی در جهت کم و کیفیت کار به استان خوزستان صورت گرفته است.

 تاجگردون ادامه داد: 4 درصد از اعتبارات  این طرح‌ها  به مسائل اجتماعی مناطقی که طرح ها در آنها اجرا می شوند اختصاص داده می‌شود.

 وی  با بیان اینکه هم اکنون معضل اصلی شهرستان گچساران بیکاری جوانان است، افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای  به سرانجام رسیدن این طرح‌ها و رفع معضل بیکاری همکاری لازم را با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران داشته باشند.

تاجگردون در ادامه با اشاره به تدوین برنامه چهارساله گچساران عنوان کرد:  در این برنامه بیش از 100 پروژه عمرانی که  از مجموع این طرح‌ها 83 طرح مهم که هر کدام دارای زیر مجموعه چندین طرح هستند برای برنامه چهار ساله گچساران زمان بندی شده است.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون تعداد 22 طرح اشتغالزایی و تعداد 21 طرح زیربنایی  در این برنامه چهارساله شهرستان گچساران تبیین شده است.

 انتهای پیام/